Render: Jak by mohl vypadat „oplastovaný“ SEAT Leon ST s pohonem všech kol 4Drive?

Autor: Pavel Srp - 11. 3. 2014


I když už byl nový SEAT Leon ST 4Drive s pohonem všech kol na sklonku roku představen, zatím to bylo pouze v „civilní“ verzi. V průběhu letošního roku se můžeme těšit ještě na oplastovanou verzi po vzoru Škody Octavia Scout.

To, jak bude nový oplastovaný Leon ST vypadat, zatím nevíme (podívat se můžeme jen na render pod článkem). A nevíme ani, jak se bude jmenovat. Víme jen to, že převezme techniku z již představené čtyřkolky 4Drive, která nabízí nejnovější systém pohonu všech kol.

SEAT v novém Leonu ST 4Drive slibuje trvalý pohon všech kol, který používá nově vyvinutou hydraulicky ovládanou a elektronicky řízenou vícelamelovou spojku v podobě páté generace spojky Haldex. Ta reaguje extrémně rychle na všechny myslitelné jízdní situace, čímž poskytuje značné výhody v oblasti aktivní bezpečnosti a dynamiky.

V zájmu co nejlepšího rozložení hmotnosti mezi nápravy je spojka umístěna na konci spojovacího hřídele před diferenciálem zadní nápravy. Lamely se uvnitř otáčejí v olejové lázni. Kovové třecí lamely jsou uspořádány po dvojicích střídavě za sebou – jedna lamela každého páru je trvale spojena se skříní spojky, která se otáčí se spojovacím hřídelem. Druhá lamela se otáčí s výstupním hřídelem do zadního diferenciálu.

Při normálních provozních podmínkách je většina hnací síly motoru přenášena na přední kola. Pokud klesne jejich trakce, je točivý moment plynule a během několika milisekund přesměrován na zadní nápravu. Za tím účelem je sada lamel stlačována pístem. Nová generace spojky se obejde bez zásobníku tlaku, takže je výrazně kompaktnější a o 1,4 kilogramu lehčí než předchozí generace této spojky.

Pod kapotou je na výběr mezi dvěma naftovými motorizacemi, kterými budou 1,6 TDI o výkonu 77 kW/105 koní nebo 2,0 TDI o výkonu 110 kW/150 koní.

2015-seat-leon-st-alltrack-render

-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru