Opel se chce zařadit po bok svých konkurentů a nabídnout stylový vůz, představuje tedy ADAMa. Otázkou je, jestli se mu povede navázat na úspěchy Fiatu 500, MINI či třeba Citroenu DS3 (i když srovnání tady není úplně přesné). Měli jsme pár chvil na to, abychom se to pokusili ověřit.
Musím říct, že Opel na to jde již od začátku velmi dobře. Poprvé jsme ADAMa naživo viděli už v lednu na autosalonu ve Vídni a již tam nás zaujal. Vystaveno tu bylo hned několik modelů a verzí. Opel totiž nabízí čtyři různé verze ADAMa a bude jen na vás, ke kterému stylu máte blíže, a nebo jak velké máte prasátko s úsporami.
Jednotlivá provedení nám v rámci netradiční tiskové prezentace zástupci českého vedení automobilky názorně vysvětlili. Základní provedení, jenž nese jednoduše jméno prostě ADAM, by mělo zaujmout všechny ty, kterým stačí stylu poskrovnu a nevadí jim, že si budou muset připlatit třeba 28 000 Kč za klimatizaci. Žádné stylové doplňky ani úpravy k dispozici nejsou. Základní cena od čtvrt milionu ale nezní vůbec špatně. :)
Jenže ADAM prostě je o stylu, takže se určitě vyplatí trochu si připlatit a vybírat mezi dalšími verzemi: zábavným ADAM JAM, elegantním ADAM GLAM nebo sportovním ADAM SLAM. Každá výbava je navržena trochu jinak, aby osobu svého majitele vyjádřila naprosto jasně.
ADAM Jam nabídne neobyčejné kombinace barev a zajímavých interiérů včetně příplatkových paketů, jež design dále dotvoří. Co takhle Sadu Extreme? Ta zahrnuje třeba barevnou střechu, zatmavená zadní okna a 17” ráfky z lehkých slitin v barvě White my Fire (bílá) nebo I’ll be Black (černá). Na vnitřní nebo i vnější zpětná zrcátka, na koberce v interiéru či na A a C sloupky karoserie si můžete nechat udělat rebelské barevné cákance a dát najevo svou odvázanost.
ADAM Glam je naproti tomu opravdovým elegánem. Uhlazenou karoserii s velkým panoramatickým oknem doplňují detaily v podobě LED předních denních světlometů, Sada Chrome (chromované prvky v klikách, chromované horní lemy oken, hliníkové nástupní prahy), interiér laděný do barev Cocoa, Fialová-Černá nebo Černá či decentní litá 16″ kola. Pokud byste přece jen chtěli popustit uzdu své fantazii a přitom si udržet jistou formálnost, k dispozici je sada ADAM GLAM Extreme. Střecha v barvě „White my Fire“ (bílá) vytváří elegantní linii nad hliníkovými disky o velikosti 17˝ Roulette v barvách Copper (béžová) a Bílá. Elegantní ADAM Glam jsme měli v rámci testovacíh jízd měli, takže si ho detailně prohlédnete v přiložené fotogalerii.
No, a vrcholem nabídky je tělem sportovec ADAM Slam. Ten bude svou posádku prohánět po silnicích na sportovním podvozku doplněném o 17″ kola, na okolí bude pomrkávat předními (pro denní svícení) i zadními LED světlomety a řidiče bude ke svižné jízdě provokovat sportovním volantem. ADAM Slam je pro nevybouřené rebely, kteří opovrhují obyčejností a v davu se ztratit prostě nechtějí. Co takhle připlatit si za paket ADAM SLAM Extreme? Střecha a kapota ponesou sportovní pruhy, kola se zvětší o palec na výsledných 18″ a karoserii doplní drobnosti z karbonu.
Pokud zabrousíte do oficiálního ceníku, najdete tam paketů a dalších možností individualizace samozřejmě mnohem více a bude jen a jen na vás, co si vyberete nebo kolik máte peněz. Kombinací exteriéru a interiéru je tolik, že byste je nedokázali spočítat!
Ale je čas podívat se na toho našeho ADAMa. Klíček je stejný jako u všech ostatních Opelů, ale narozdíl od nich je jeho část v barvě karoserie a je doplněn o logo Adam. Blbost, ale potěší… :) Už první pohled na provedení Glam ve mně vyvolává pocity, že tohle auto je do města jako stvořené pro moderní dámu, která je navenek elegantní a stylová za každých okolností, ale zároveň v sobě ukrývá nespoutaný živel. Hnědá karoserie doplněná o černou střechu a barevně ladící kola působí, mořná bych se nebál říci, skoro až luxusně. A podobný dojem ve mně zanechává interiér. Luxus na mě dýchá ihned po otevření rozměrných dveří.
První věc poutající můj pohled jako decentní výstřih případné majitelky byl středový panel. „Tohle, že je Opel?“ Pomyslel jsem si. Však se podívejte sami, všechny automobily z Russelsheimu – Zafira, Insignia, Astra, ale i další – mají na středovém tunelu změť tlačítek. ADAMovu středovému panelu však dominuje velká 7″ obrazovka nového multimediálního systému IntelliLink, díky níž můžete používat navigaci, prohlížet si videa a poslouchat hudbu z telefonu, tabletu notebooku a podobně. Samozřejmostí je konektivita s mobilními telefony, zázraky bude systém umět s telefony s Androidem nebo iOS.
Styl, nezdá se vám to slovo už ohrané? Nejde jinak, musím ho použít i pro jízdu. Pod kapotou jsme měli zlatý střed nabídky – čtyřválec 1.4 TWINPORT ECOTEC o výkonu 64 kW/88 koní. Na auto vážící lehce přes 1,1 tuny to není úplně málo, ale na druhou stranu ani úplně mnoho. ADAM se s tímto motorem vcelku slušně rozjede. Glam však stejně závodní geny nemá. Chce po vás, abyste si jízdu užívali a kolemjdoucí na chodnících nebo na zastávkách nechali, aby si vaše auto – a havně vás za volantem – důkladně prohlédli.
Přiznám se, že pokud Opel dotáhne projekt ADAM OPC ke zdárnému konci, bude to neskutečně zábavné auto. Krátký rozvor, široký rozchod a malé převisy slibují za volantem mimořádnou zábavu. Držme si palce :D Nic to nemění na to, že se už teď těšíme, až se nám do ruky dostane alespoň obyčejný (tady to berte HODNĚ s rezervou) ADAM na test – prý bude žlutočerný, jako tady na fotkách!
[nggallery id=2011]
-PS-