Jak již víme, sedmá generace Volkswagenu Golf bude podstatně lehčí než stávající verze. Nyní se však objevila informace, že je ve hře ještě lehčí verze GTI. Ve Wolfsburgu se přemýšlí o verzi příštího GTI, kde hlavní materiály k jeho stavbě budou hliníkové slitiny a uhlíkové kompozity. Díky těmto materiálům by se GTI mělo odlehčit až o 230 kg oproti předešlé generaci GTI  až na 1 120 kg!

Za všechno tohle odlehčování vděčíme hlavně nové podvozkové platformě MQB, na které budou samozřejmě postaveny i normální verze Golfu. Ovšem GTI „Carbon“ bude ještě lehčí, díky hliníkové přepážce motoru, hliníkovému rámu čelního skla a podlahovým panelům také z hliníku. Z uhlíkových vláken by měla být přední kapota a střecha. Díky těmto hliníkovým a karbonovým zásahům by se GTI mělo odlehčit až o 200 kg. Tyto úpravy dají novému GTI potenciál zrychlit z 0 na 100 km/h pod 6 sekund. Navíc vedlejší výhodou bude lepší ovladatelnost na silnici.

 

Volkswagen vyvinul nové techniky zpracování uhlíkových vláken a hliníku, tímto se tyto materiály mohou vyrábět levněji a snadněji. Výzkum zpracování těchto materiálů byl inspirován budoucími hybridními a elektrickými verzemi Golfu, kde váha bude hrát velkou roli, ne-li dokonce tu největší.

Nové GTI by mělo mít lehce vylepšený starý známý motor 2.0 TFSI, který by mohl disponovat výkonem 222 koní oproti 211 koním šesté generace. Auto bude dále využívat samosvorný diferenciál na bázi spojky Haldex ke zlepšení trakce a variabilní poměr řízení, který zlepší pocit ze zatáčení.

Protože výroba GTI „Carbon“ bude náročná a mnohem víc nákladná než běžná verze, s největší pravděpodobností se bude jednat pouze o limitovanou sérii vozů. Kdy bychom ho měli očekávat? Nejspíš za rok až dva… A pokud se vám odlehčené GTI zalíbilo, už teď bych si být vámi stoupl do fronty, protože po této limitované edici se jen zapráší. A Volkswagen už připravuje verzi R (a my už připravujeme článek se spy fotkami)… 😉

-TJ-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.