Mitsubishi představí na 85. ročníku ženevského autosalonu (od 3. do 15. března 2015) v celosvětové premiéře svůj koncepční vůz MITSUBISHI Concept XR-PHEV II a v evropské premiéře i nový pick-up L200, jenž se od letošního léta začne prodávat na evropských trzích. MITSUBISHI Concept XR-PHEV II představuje malé městské SUV poháněné novým systémem plug-in hybridního elektrického pohonu (PHEV).
Studie MITSUBISHI Concept XR-PHEV II představuje malé SUV, které bude dle očekávání druhým modelem typu PHEV od MMC v návaznosti na Outlander PHEV uvedený v lednu 2014. Nový systém PHEV, prezentovaný v rámci studie MITSUBISHI Concept XR-PHEV II, představuje lehký, kompaktní a vysoce úsporný systém s motorem vpředu a pohonem předních kol, ideální pro crossovery určené do města. Soustava umožňuje dosahovat velmi nízké emise CO2 na úrovni pouhých 40 g/km (jedna z nejnižších hodnot v kategorii PHEV), nicméně i tak dokáže nabídnout charakterní výkon s příkladně hladkou odezvou díky elektrickému motoru s výkonem 163 koňských sil. Nový koncept odráží záměr MMC soustředit se v kontextu ekologických technologií zejména na elektromobily. V současnosti proto vyvíjí systémy PHEV umožňující optimální zástavbu do každého zástupce modelové řady značky, s cílem představit je na trhu již v blízké budoucnosti.
Model L200 je evropskou variantou zcela nového pick-upu Triton/ Strada, jenž byl vloni v listopadu představen v Thajsku. Přináší řadu zlepšení v oblasti praktičnosti i spolehlivosti coby pracovní vozidlo, nicméně byl vyvíjen jako „Ultimate Sport Utility Truck“ (skutečný sportovně užitkový pick-up), aby byl schopen nabídnout vnitřní prostor stejně pohodlný jako u běžných osobních vozů. Vznětovou variantu Mitsubishi L200 pohání přeplňovaný agregát 2,4 l MIVEC splňující evropské emisní předpisy a produkující emise CO2 na úrovni pouhých 169 g/km, což je jedna z nejnižších hodnot v dané třídě, a to vše s výkonem 181 k. Verze s pohonem všech kol využívá pohonné ústrojí Super Select 4WD-II z modelu Pajero, včetně čtyř volitelných jízdních režimů nabízejících ideální trakční schopnosti na libovolném povrchu a mimořádné jízdní výkony v jakémkoli terénu. Zcela nové pick-upy Triton/ L200 se postupně představují na globálních trzích MMC s plánem uvedení ve 150 zemích celého světa.
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II je městský crossover poháněný lehkým, kompaktním a vysoce účinným systémem PHEV určeným pro vozy s motorem vpředu a pohonem předních kol k dosažení skvělého jízdního výkonu a nízkého dopadu na životní prostředí.
Nová XR-PHEV II ztělesňuje živou dynamiku, se siluetou odrážející vyrýsované svaly a tvarem karoserie, který tvoří charakteristická linie ostře řezaná po jejích stranách a přecházející do zadních nárazníků.
Přední maska využívá dřívější motiv masky modelu Pajero. Ta vyjadřuje nový tvar „štítu“ k ochraně lidí a vozu díky ještě vylepšené tradiční ochraně, kterou disponuje model Pajero prostřednictvím nárazníků, jež chrání vůz z obou stran i zespoda.
Přední motiv se opakuje i v zadní části vozu, s charakteristickými vysoce posazenými světly pro lepší zadní viditelnost.
Interiér evokuje očekávání dynamické jízdy prostřednictvím hmatového i optického vjemu použitých materiálů. Přístrojová deska se zdánlivě rozevírá jako dvě křídla po obou stranách středové konzoly, kde je umístěna většina ovládacích prvků. Plynulé tvary interiéru zrcadlené na přístrojové desce jsou ještě zdůrazněny stříbrnými dekory a dynamickými křivkami bočních obkladů, procházejících až do zadní části vozu.
Interiér vyjadřuje odvahu prostřednictvím hliníkovém rámu, který se rozšiřuje do stran směrem od středové konzoly, jenž ještě podtrhuje minimalistickou horizontální přístrojovou desku. Ta je charakteristická kontrastními černými a stříbrnými prvky v přední části.
Kokpit s ovládacími prvky ve středové konzole a na volantu byl proveden s ohledem na co největší pohodlí řidiče.
Nový systém PHEV byl navržen pro vozy s motorem vpředu a pohonem předních kol. Zahrnuje spalovací motor MIVEC, nový elektromotor/ generátor a novou pohonnou jednotku (Power Drive Unit); všechny tyto komponenty jsou zabudovány do přední části vozu. Nová pohonná jednotka je složená z kompaktního a vysoce účinného měniče a systému regulace napětí pro dosažení vysokého výkonu a točivého momentu. Hodnoty emisí CO2 dosahují úrovně pod 40 g/km za jízdy, tedy jedny z nejlepších mezi vozy typu PHEV. Systém PHEV byl navržen tak, aby fungoval především v režimu jízdy čistě na elektřinu, kdy spalovací motor funguje jako generátor elektřiny nebo výkonová posila ve chvílích, kdy je to zapotřebí. V závislosti na jízdních podmínkách a stavu nabití akumulátoru systém automaticky přepíná mezi režimy jízdy čistě na elektřinu, sériovým hybridním pohonem, resp. paralelním hybridním pohonem. Volbou režimu Battery Save (úspora kapacity baterie) resp. Battery Charge (dobíjení baterie) může řidič podle potřeby jet v režimu elektromobilu. Soustava pohonu se pyšní výkonným a sportovním charakterem, jenž stojí za pohodovým a hladkým cestováním s extrémně tichým projevem bez jakýchkoli projevů nekultivovanosti při přeřazování, což ještě násobí celkové potěšení z jízdy.