Mazda CX-5, kompaktní crossover společnosti Mazda Motor Corporation, byl v Japonsku vyhlášen autem roku. Porota ankety „Japonské auto roku“ zveřejnila výsledky 29. listopadu 2012.

CX-5 využívá jako první model značky Mazda úplné škály technologií SKYACTIV od motoru přes převodovku a karoserii až po podvozek. Vyznačuje se předvídatelným a kultivovaným chováním na silnici spolu s příkladnými environmentálními a bezpečnostními vlastnostmi. Zároveň se jedná o první Mazdu s designem ve stylu KODO – Duše pohybu. Tvary vozu, z nichž vyzařuje vitalita a dynamika, evokují představu geparda připraveného zaútočit na kořist.

Mazda CX-5 se vznětovým motorem SKYACTIV-D nové generace se pyšní točivým momentem srovnatelným s tradičním zážehovým osmiválcem o objemu 4,0 l. Jeho maximální hodnota totiž činí 420 Nm. Současně ale dosahuje nejnižší spotřeby paliva ve své kategorii. Podle japonské metodiky měření ujede na jeden litr paliva vzdálenost 18,6 km (měřicí cyklus JC08, model s pohonem předních kol).

 

Za přibližně devět měsíců od zahájení prodeje přijala Mazda již 37 000 objednávek na model CX-5. Při původně přepokládaných prodejích tisíce vozů za měsíc by to vystačilo na více než tři roky.

Aktuálního ročníku ankety „Japonské auto roku“ se mohly zúčastnit všechny automobily, které byly uvedeny na tamější trh od 1. listopadu 2011 do 31. října 2012 a jejichž předpokládaný roční prodej činí nejméně 500 vozů. Dosud posledním modelem značky Mazda, který v anketě zvítězil, se v roce 2005 stal roadster MX-5. Celkem má Mazda na kontě již čtyři tituly „Japonské auto roku“.

Výkonný ředitel Kioši Fudživara řekl: „Jsme potěšeni, že CX-5 obdržela tak respektované ocenění, a ceníme si vřelé podpory našich fanoušků. Povzbuzeni takovou poctou, budeme i nadále usilovat o to, abychom vyráběli taková auta, jaká umí jenom Mazda. Věříme, že si tak zajistíme podporu našich fanoušků a zákazníků i do budoucna.“

Tisková zpráva/-PS-

Líbil se vám článek? Sdílejte ho s ostatními na sociálních sítích.