Modelová řada Lexus GS 2016 bude mít v Evropě čtyři zástupce. GS je celosvětově jediným sportovním sedanem prémiové kategorie, u nějž si zákazníci mohou vybírat ze dvou plně hybridních verzí. Jde o GS 300h a vlajkovou loď GS 450h. Kromě nich budou na vybraných trzích pro zákazníky k dispozici nově modely GS 200t a GS 350 AWD.
Tento Lexus charakterizuje nový, výrazný a dynamický styl exteriéru s agresivnějším pojetím čelních partií s důrazem na typickou masku chladiče ve tvaru vřetene a dynamicky pojaté LED světlomety s trojicí zdrojů. Model GS je nyní dlouhý 4880 mm, narostl tedy do délky o 30 mm oproti předchůdci.
Vylepšením prošly i systémy rozhraní HMI (Human Machine Interface) a RTI (Remote Touch Interface), které je propojeno s multimediálním dotykovým displejem typu EMV (Electro Multi Vision) o úhlopříčce 12,3″ s možností zobrazování v celoobrazovkovém režimu. Jasnější a čitelnější displej HUD s projekcí na přední sklo nyní zprostředkuje širší škálu informací, včetně stavových údajů bezpečnostního paketu Lexus Safety System +.
Dva hybridní pohony
Lexus GS je jediný model v tomto segmentu, jenž nabízí dva různé plně hybridní pohony v podobě GS 300h a GS 450h.
Lexus GS 300h kombinuje výkonný elektromotor 105 kW/143 koní se zážehovým čtyřválcem 2,5 litru, využívajícím technologii duálního vstřikování D-4S a Atkinsonův cyklus. Celkový systémový výkon je 164 kW/223 koní a pohání zadní kola – v závislosti na situaci samostatně, nebo společně – prostřednictvím bezestupňové převodovky E-CVT (Electric Continuously Variable Transmission) hybridní soustavy pohonu. GS 300h dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 9,0 sekundy a rozjede se až na 190 km/h. Průměrná spotřeba paliva je pouhých 4,4 l/100 km a emise CO2 jsou jen 104 g/km.
Model GS 450h používá kompaktní, vodou chlazený elektromotor s permanentním magnetem o výkonu 147 kW ve spojení s mimořádně hladce běžícím zážehovým vidlicovým šestiválcem 3456 cm3 používajícím Atkinsonův cyklus. Lexus GS 450h s celkovým systémovým výkonem 254 kW/345 koní hladce akceleruje z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Průměrná spotřeba paliva oproti tomu činí jen 5,9 l/100 km a emise CO2 jsou na úrovni pouhých 137 g/km.
Modely GS 300h a GS 450h, podobně jako všechny hybridní modely značky Lexus, jsou vybaveny technologií plnohodnotného hybridního pohonu, která je schopna fungovat nezávisle v režimu samotného spalovacího motoru, samotného elektromotoru, nebo ve spojení obou jednotek. Zákazníkům tak zprostředkují jedinečné zážitky z naprosto tiché, uvolněné a kultivované jízdy.
Nový Lexus GS používá přepracovaný systém jízdních režimů Drive Mode Select s rozšířenou nabídkou funkcí. Řidič může volit mezi režimy ECO, NORMAL, SPORT (u vozů se systémem AVS jej nahrazují režimy SPORT S a SPORT S+), a novým režimem „Customize“1, jenž dovoluje uživateli individuálně nastavovat parametry pohonu, podvozku a klimatizace a dosáhnout tak kombinace nastavení nad rámec ostatních nabízených režimů. Vybraným režimem je možné zlepšit spotřebu paliva, nebo dynamické schopnosti vozu.
Prvky aktivní a pasivní bezpečnosti
Nový Lexus GS je sice sportovní sedan, ale zároveň myslí na luxus, pohodlí a bezpečnost svých pasažérů. Nové GS ve stupni výbavy Luxury nebo v provedení F SPORT je nyní standardně vybaveno nově vyvinutým balíčkem technologií aktivní bezpečnosti Lexus Safety System +, napomáhajícím předcházet nehodám, nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Bezpečnostní paket Lexus Safety System + s ohledem na co nejúčinnější rozpoznávání objektů používá radar v kombinaci s kamerou. Paket zahrnuje přednárazový bezpečnostní systém (PCS) s funkcí rozpoznávání chodců, adaptivní tempomat fungující při všech rychlostech jízdy, vyspělý systém pro udržování vozidla v jízdním pruhu (A-LKA) s funkcí varování před kličkováním v jízdním pruhu a dále buďto systém automatických dálkových světel (AHB), nebo systém adaptivních dálkových světel (AHS). Lexus GS je kromě toho vybaven i systémem rozpoznávání dopravních značek (RSA).
Co se týká pasivní bezpečnosti, byl nový Lexus GS navržen tak, aby zajistil optimální úroveň bezpečnosti v případě čelního nárazu, čelního střetu s přesahem, boční kolize i nárazu do vozidla zezadu. V novém modelu napočítáme celkem 10 airbagů: dva čelní airbagy SRS (Supplementary Restraint System) s dvoustupňovým plněním, kolenní airbagy pro řidiče i předního spolujezdce (v případě spolujezdce je zabudován do dvířek příruční schránky), boční airbagy vpředu i vzadu a hlavové airbagy vpředu i vzadu.