Jak od nás víte, automobilka Volkswagen získala se svým vozem Polo R WRC titul šampiónů WRC za loňský rok. A protože je automobilka na svůj počin Pola zatraceně hrdá, představila také vzdáleného příbuzného v podobě silniční verze tohoto malého a rychlého hatchbacku. Jenomže to je opravdu jen vzdálený příbuzný, který svou příbuznost k závodní verzi ukazuje především podobnými polepy. Ano, pod kapotou je přeplňovaný dvoulitr s 217 koňmi, ale stále to prostě není dost. :) Tohle si myslí už i úpravce B&B Automobiltechnik, který tohle městské auto vyladil na 362 koní. To už zní lépe, co myslíte? Ale zase jsou to starosti navíc… Auto musíte na nějakou dobu odstavit k úpravci a doufat, že se vše povede jak má.
Možná i proto se sama automobilka rozhodla, že si pro své zákazníky připraví poněkud zajímavější, ale stále civilní verzi Pola R WRC. Zatím jsou k dispozici pouze dva testovací prototypy a první, kdo se k testování Pola R WRC dostal, byl německý Auto Bild a další světová média. A rovnou říkám, že redaktoři jsou z auta nadšení. Pod kapotou bude stále přeplňovaný benzínový dvoulitr (EA888), ale po několika úpravách bude nabízet až 190 kW/250 koní a pohon všech kol (Haldex). To už docela jde na takového prcka! :) Kolegové z Auto Bildu vůz prý vůbec nešetřili. Pohon všech kol funguje perfektně a sprint z 0 na 100 km/h zvládne Polo R WRC za méně než 6 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Otázkou však zůstává, zda Volkswagen tohle zběsilé Polo probudí k životu úplně. Pohon všech kol a výkon 250 koní by totiž znamenal poměrně zdatného konkurenta při chystanou Audi S1 (ta by měla mít dokonce nižší výkon) a koncern Volkswagen si velice nerad konkuruje vlastními auty. Každopádně to vypadá, že za stolem u VW konečně sedí někdo, kdo nad těmi auty přemýšlí. I poslední informace o chystaném konceptu Volkswagen Golf R Evo vypadají zatraceně dobře. Ale možná až moc dobře…
-AR-