Test Ford Focus: Tříválcový litrový turbokvapík

Autor: Pavel Srp - 4. 5. 2012


Nový Ford Focus jsme již testovali, ale s nudnou atmosférickou „jednašestkou“. Protí ní automobilka nedávno postavila novinku 1,0 Ecoboost. Jde o tříválec o objemu jeden litr přeplňovaný turbem, který nabídne výkon 92 kW/125 koní. Obyčejné „jednašestky“ blednou závistí a se srovnatelným výkonem ani nejsou o moc levnější.

Atmosférické „jednašestky“ se nabízí od 63 kW/85 koní přes 77 kW/105 koní až po 92 kW/125 koní. V případě nejslabší verze auto pořídíte o skoro 50 tisíc Kč levněji, v případě prostřední verze je cenový rozdíl 40 tisíc Kč a v případě nejsilnější verze jde o 10 tisíc Kč v neprospěch malé přeplňované novinky. Ta ale odpovídá příznivější spotřebou i dynamikou díky mnohem vyššímu točivému momentu.

Focus na pohled vypadal pěkně v našem prvním testu a vypadá pěkně i teď. Karoserii jsme dostali opět v provedení hatchback s pěticí dveří, ale oděnou do módní hnědé barvy.

O tom, že se s Focusem moc příjemně jezdí, že jeho podvozek je dobře naladěn, a že hraje ve své třídě prim, asi nemá smysl se znovu rozepisovat. To je prostě fakt a jen bychom se opakovali. Spíše si povíme ještě něco k motoru. Motor je opravdu malý a po otevření kapoty na vás vykoukne jen velký plastový kryt. Pod ním se schovává drobný blok motoru obestavěný baňkami, nádobkami a vším, co pomůže motor opticky zvětšit, takže vám ve finále ani nepřijde, že blok je velký jen asi jako papír A4.

Určitě každý z nás někdy jel v koncernových (VW) autech s motory HTP, například ve Škodě Fabia. Zcela jistě si vzpomenete na to, jak se motor, hlavně při volnoběhu, projevuje. Vzpomněli jste si? Tak na to ve Focusu zase hned zapomeňte! Po otočení klíčku v zapalování a probuzení motoru k životu, se totiž do interiéru Focusu nepřenášejí téměř žádné vibrace a ten typický tříválcový zvuk slyšíte jen odněkud „z dálky“. U Forda na odhlučnění hodně zapracovali. Zvláštní ale je, když s otevřeným oknem projedete kolem stěny nebo v tunelu a přidáte plyn. Je to nezvyk, protože kromě známého zvuku tříválcového motoru, uslyšíte i pískání turbodmychadla. To je spojení hodně netradiční! :)

Výkon 92 kW/125 koní a 170 Nm točivého momentu zní pěkně, ale jak to vypadá v praxi? Ačkoliv jde o opravdu malý motor, překvapí vás svou pružností. Výkon ve spojení s hmotností ani ne 1 300 kg dokáže s autem celkem slušně zacvičit. Neznamená to, že vyhrajete každý rozjezd na semaforech, ale brzda nebudete a pokoříte mnoho aut s motorem třeba i dvakrát větším. To vše bude doplněno spotřebou pohybující se (s lehkou nohou) kolem 6 litrů po městě. K tomu vám dopomůže i systém STOP-START. Když vám noha na plynu ztěžkne a budete autu hodně šlapat na krk, spotřeba se rychle vyšplhá klidně i k hranicic 10 litrů, přece jen jde o turbomotor…

Nejlevnější Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost ve výbavě Trend můžete mít za akční cenu už od 377 990 Kč v pětidveřové variantě. I když jde o základní výbavu, najdete v ní vše potřebné: ABS + ESP, 6x airbag, klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a ovládáním na volantu, elektricky ovládaná přední okna, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka nebo 16“ litá kola.

Za zapůjčení vozidla bychom rádi poděkovali společnosti Ford AMB Praha (www.fordamb.cz).

[nggallery id=763]

-PS-


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru