Hyundai Motor dnes odhalil na autosalonu v Ženevě 2018 koncepční vůz „Le Fil Rouge“, který představuje pro design značky Hyundai nový začátek a naznačuje směr, jímž se bude vyvíjet. Jak již název studie naznačuje, Le Fil Rouge je odrazem přesvědčení značky Hyundai o tom, že minulé, současné a budoucí designérské styly značky jsou vzájemně propojeny.
„‘Le Fil Rouge‘ je novou interpretací DNA designu značky Hyundai, jejíž kořeny sahají až k historické studii Hyundai Coupe Concept z roku 1974,“ řekl Luc Donckerwolke, výkonný viceprezident a vedoucí designérského centra Hyundai. „Zahajujeme novou éru designu značky Hyundai na základě naší dlouhé historie výroby vozidel s osobitým a sportovním charakterem.“
„Naším cílem je vybudovat zákazníky milovanou značku navrhováním vozidel s větší emocionální hodnotou, která změní svět automobilového designu. Na tom je založen náš koncept,“ dodal Sang-yup Lee, vedoucí stylistického oddělení Hyundai.
Nový koncept představuje nejnovější přístup značky k designu. Motiv „smyslného sportovního stylu“ budou ztělesňovat všechna budoucí vozidla Hyundai od hatchbacků přes sedany a kombi až po SUV. Cílem nového motivu je vtělit do vozidel Hyundai instinktivní krásu, vytvořit emocionální hodnotu a žádostivost. Mise designu je definována harmonií mezi čtyřmi základními prvky: proporcemi, architekturou, stylem a technikou.
Proporce
„Le Fil Rouge“ vytváří proporce odvozené od zlatého řezu – matematického poměru, který se vyskytuje v přírodě. Zlatý řez umožnil designérům značky Hyundai vytvořit esteticky příjemnou kompozici s přirozeným vzhledem, která ztělesňuje charisma. Jedinečnosti proporcí je dosaženo dlouhým rozvorem, velkými koly a krátkými převisy. Úctyhodná vzdálenost od osy předních kol k patě čelního okna poskytuje komfortní polohu za volantem. Celkový vzhled završuje vyšší poloha spodní linie bočních oken.
Architektura
Hyundai zrealizoval studií „Le Fil Rouge“ nový přístup s označením „lehká architektura“, který rozšiřuje základy designu značky o progresivní identitu. Lehká architektura vytváří dynamický vzhled. Vozidlo vyvolává dojem pohybu vpřed. Přední i zadní střešní sloupky a střecha dokonale zapadají do klenuté siluety vozu, jako by byl vůz načrtnutý jedním tahem.
Plynulý přechod mezi exteriérem a interiérem zajišťuje tzv. „trubkovitá architektura“. Smyslný a sportovní charakter exteriéru je díky tomu zachován také v interiéru vozidla. Principem „trubkovité architektury“ je vytvářet stejnou emocionální hodnotu v oblasti interiéru i exteriéru vozu při zachování lehkého profilu.
Vnitřní design rozlišuje mezi potřebami řidiče a cestujících. Sedadlo spolujezdce vpředu maximalizuje komfort, dokonce i při cestování na dlouhé vzdálenosti poskytováním velkorysejšího prostoru pro nohy, zatímco sedadlo řidiče s optimalizovanou ergonomií přispívá k ještě většímu potěšení z jízdy. Architektura obklopující cestující zdůrazňuje hloubku a vytváří klidné, prostorné a komfortní prostředí pro cestování všem cestujícím.
Styl
Dalším cílem týmu bylo vytvořit vozidlo, které je i z dálky okamžitě rozpoznatelné jako Hyundai. Toho bylo dosaženo vytvořením smyslného napětí na bocích prostřednictvím harmonického spojení vrstvených ostrých linií a čistých ploch. Pečlivě kombinované konkávní a konvexní tvary vytvářejí svůdný charakter. Osobitý styl konceptu je rozpoznatelný také díky široké, vrstvené kapotě motoru v kombinaci se zdokonalenou kaskádovitou maskou chladiče. Nový vývojový stupeň kaskádovité masky chladiče se vyznačuje trojrozměrným zpracováním. Parametrické drahokamy ve vnitřní části masky chladiče dodávají vozidlu impozantní vzhled.
Technika
Hlavní zásadou designérů značky Hyundai bylo navrhnout design, který umožňuje dokonalou funkci. Obousměrná ventilační soustava, inspirovaná technikou v letectví, přivádí proudící vzduch přes zakřivený povrch lehké trubkovité architektury. Revitalizované dřevo a tkaniny ze světa high-tech nalézají rozsáhlé uplatnění a vytvářejí vytříbené, smyslné tvary. To vyvolává dojem přirozené krásy s emocionálním nábojem, který umocňuje vzdušnou atmosféru uvnitř vozu. Panoramatický „plovoucí“ displej s haptickou technologií je umístěn před řidičem a umožňuje mu intuitivní ovládání klimatizace a dalších nastavení vozidla.