Rusko se nevzdává, přestože prodeje aut na tamním trhu jsou žalostné a hrozí že pětina tamních prodejců auto do konce roku skončí. I tak se však na letošním Petrohradském ekonomickém fóru AvtoVAZ pochlubil svým prvním úplně novým crossoverem, představil nový model Lada Azimut. Vznikl jako odpověď na odchod zahraničních automobilek a je prý od základu domácím projektem. Vše od návrhu přes vývoj až po výrobu je ruské.
Výrobce slibuje, že díky více než tisícovce unikátních dílů, které se od předchozích modelů výrazně liší, nejde o žádný facelift současného modelu, ale o úplně nové auto. Vývoj auta prý trval tři roky.
Design a rozměry
Základ Azimutu tvoří platforma modelu Lada Vesta, se kterou sdílí některé nosné prvky. Vnější vzhled i vzhled kabiny se ovšem úplně liší. Karoserie má překvapivě poměrně moderní tvary, dostala ostré linie a výrazné světelné prvky.
Rozměry vozu:
- délka: 4 416 mm (o 29 mm méně než Vesta SW Cross)
- šířka: 1 838 mm (o 53 mm více)
- výška: 1 607–1 608 mm (+85 mm)
- rozvor: 2 675 mm (+40 mm)
- světlá výška: 208 mm
Protože je auto celkově větší, je uvnitř také víc místa než ve Vestě. Narostl nejen prostor na zadních sedadlech ale také kufr je větší, má objem 508 litrů.
Výbava a technologie
V interiéru najdeme také poměrně moderně tvarovanou palubní desku, v níž je dotykový displej infotainmentu s úhlopříčkou 10 palců. Ten může být vybaven navigací, hlasovým asistentem a online službami, které zahrnují například možnost zaplatit palivo přímo z vozu. Auto navíc dostalo i klasická fyzická tlačítka pro ovládání klimatizace. Navíc vedle řadicí páky najdeme i otočný volič jízdních režimů.
V základní výbavě nechybí LED světlomety, bezklíčový vstup a startování, parkovací kamera či vyhřívané čelní sklo i zadní okno. Cestující na zadních sedadlech mohou využít USB-C. Vyšší stupně výbavy přidávají například panoramatickou střechu, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrické ovládání pátých dveří nebo systém kamer s výhledem v rozsahu 360°.
Mimochodem, výhled do 360° nabídne v ruských zimách i auto samotné, protože jako první auto na světě dostane vyhřívaná přední boční skla (to je příplatková výbava). Podle webu zr.ru jde o skvělý nápad (navíc je prý unikátní a jedinečný a žádný jiný výrobce na světě to nenabízí), protože když nasednete do zamrzlého nebo zasněženého auta, stačí stisknout tlačítko a jen chvíli počkat. A vlastně se s tím dá souhlasit. Je to mnohem jednodušší a příjemnější, než okna od námrazy škrábat.
Pod kapotou jsou zatím k dispozici dva atmosférické benzinové motory. Tím základním bude čtyřválec s objemem 1,6 litru se 120 koňmi, alternativně lze vybrat větší čtyřválec s objemem 1,8 litru se 132 koňmi. Oba lze spojit se šestistupňovým manuálem nebo s převodovkou CVT. V budoucnu se chystá také přeplňovaný motor o výkonu 150 koní s klasickou automatickou převodovkou. Pohon všech kol výrobce zatím nenabízí.
Očekávaná cena se má pohybovat kolem 2,5 milionu rublů, což je v přepočtu asi 660 tisíc korun. Sériová výroba Lady Azimut by měla odstartovat v roce 2026.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek