dalnice-d1

Začala další etapa modernizace dálnice D1. Stačilo pár hodin uzavírek a kolony nebraly konce

Autor: Anina Russová - 24. 2. 2020


Protože letošní zima nestojí za nic, mohli se silničáři na dálnici D1 vrátit o něco dříve než bychom bývali čekali. Po sněhu nejsou ani památky, a tak se dělníci mohli už v sobotu 22. února naplno vrhnout do přípravy letošního pokračování rekonstrukce naší nejvytíženější dálnice. Stalo se tak v úseku Mirošovice – Hvězdonice, kde je doprava omezena u nájezdu od Benešova na D1 na Prahu a současně v okolí mostu Šmejkalka.

Na dálnici D1 se vracejí stroje. Ministerstvo slibuje, že na konci roku bude hotovo už 127 km

Následně zde budou 14 dní probíhat práce na rozšíření dálnice. V termínu od 6. do 8. března bude postupně uzavírán pravý jízdní pás (směr z Prahy na Brno) v úseku Mirošovice – Hvězdonice. Doprava bude vedena v režimu 2+2 v levé části dálnice. V pondělí 9. března bude následně zahájeno odstraňování stávajícího povrchu.

Jenomže to vše je jen začátek. Během letošního roku budou dělníci pracovat na sedmi úsecích, příští rok se pak přesunou na další tři. Letos pak úředníci slibuje plné zprovoznění 37 kilometrů nově opravené dálnice. Dočkáme se ale i úplných uzavírek a to ve chvíli, kdy budou dělníci bourat dálniční nadjezdy. Dít se tak bude ale výhradně v noci, aby nebyla ještě více zatížena už tak zoufalá dopravní situace.

Kolony a radary

Stejně jako v předchozích letech, i tentokrát je nutné pamatovat na to, že v rekonstruovaných úsecích bude snížena maximální povolená rychlost, nejčastěji na 80 km/h. Je to jak pro bezpečí samotných řidičů, tak samozřejmě dělníků. Kromě toho budou vybrané úseky pod dohledem systému automatické kontroly rychlosti, konkrétně jde o úseky Soutice-Loket, Mirošovice-Hvězdonice, Velký Beranov-Měřín a Humpolec-Větrný Jeníkov.

V případě potřeby se bohužel musíme připravit na to, že bude dálnice svedena jen do jednoho jízdního pruhu. Pak se dá očekávat zhmotnění dopravního pekla. Ostatně, ten, kdo se v sobotu na dálnici D1, konkrétně v místech, kde začaly přípravné práce pro rekonstrukci, pohyboval, jistě si zažil své. Ve směru na Prahu se u Mirošovic vytvořila několik kilometrů dlouhá kolona, kterou navíc okořenila dopravní nehoda.

 

Dle komentářů na sociálních sítích se řidiči nebyli schopni dohodnout na míře zavinění, navíc je nebylo kam odklidit a policie celou věc na místě vyšetřovala asi hodinu. To vše kolonu ještě protáhlo.

Jan Studecký, tiskový mluvčí ŘSD, přitom tvrdí, že jsou připraveny speciální odtahové vozy, aby v podobných případech zasáhly co možná nejdříve a dálnici tak po nehodě zprůjezdnily. Něco podobného tvrdil i nedávno odejitý ministr dopravy Vladimír Kremlík, tvrdil to i jeho předchůdce Dan Ťok a obdobná slova rád do světa posílá i současný ministr dopravy Karel Havlíček. Jak vidno, funguje to opravdu na výbornou…

Štítky: , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru