posaidon-mercedes_amg_a45_rs_525-tuning- (11)

Sériový Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+ pohání nejvýkonnější čtyřválec na světě. Z dvoulitrového objemu nabídne 421 koní, což je opravdu působivé. Německý úpravce Posaidon mu ale více než stovku dalších koní ještě přidal.

Přečtěte si také:  Test Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ (2020)

Žluté auto, které si můžete prohlédnout na fotkách, je Posaidon A45 RS 525, jehož základem je Mercedes-AMG A 45 S 4Matic+. Ten pohání dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním turbodmychadlem, jehož výkon je 310 kW/421 koní a točivý moment vrcholí 500 Nm. Standardně je motor spojen s automatickou převodovkou a pohonem všech kol, což napomáhá k tomu, že zrychlení z nuly na stovku je pouhých 3,9 sekundy. Maximální (elektronicky omezená) rychlost pak činí 270 km/h.

To už ale u upraveného auta neplatí, protože několika úpravami vzrostl výkon na 386 kW/525 koní a točivý moment na rovných 600 Nm. Z místa na stovku teď podle úpravce auto zrychlí za 3,4 sekundy a pojede až 324 km/h. To jsou hodnoty z říše supersportů, u kompaktního hatchbacku dost nečekané.

Posaidon nabízí i další možnosti úpravy, které nazval jako „tracktool upgrade“, tedy balíček na okruh. Jde o vylepšení zavěšení, podvozku (jsou tu nové nastavitelné tlumiče) i brzd (větší a lepší kotouče). Zadní sedadla z auta také zmizela, naopak přibyl ochranný rám. Podle úpravce tak jde o skoro „závodní“ auto s možností legální jízdy na silnici.

Přečtěte si také:  Plug-in hybrid BMW 745Le xDrive prošel úpravou u dÄHLera. Má vyšší výkon než M3

Posadion zatím nezveřejnil oficiální čas z okruhu Nürburgring, zatím se pochlubil jen s informací o tom, že se testovací jezdec honil s Porsche 911 GT3 RS a držel se ho celé kolo. Oficiální pokus o zajetí času ale chystá na jaro. Jsme docela zvědaví, co tohle auto dokáže. Snad se dostane do těch správných rukou, které jeho potenciál odhalí naplno. Odhadovaný čas je kolem 7 minut a 20 sekund.

Nakonec je škoda jen toho polepu…