xiaomi-yu7-max

Xiaomi: Ano, brzdy našeho nového SUV mohou začít hořet, je to v pořádku

Autor: Petr Pilný - Zdroj: carscoops.com, youtube.com - Foto: Xiaomi - 1. 7. 2025


Nedávno se na internetu objevilo video, které zachycuje nový model Xiaomi YU7 Max v boxech závodního okruhu, na kterém jsou jeho brzdy v plamenech. I když to na první pohled nevypadá úplně bezpečně, samotná automobilka se k tomu postavila poměrně klidně a tvrdí, že vše je v pořádku. Brzdy prý fungovaly i během toho, co hořely a bez jakýchkoliv problémů.

Xiaomi má za sebou poměrně úspěšné období, sedan SU7 zajel na Nürburgringu parádní čas a nové SUV YU7 už si zarezervovalo přes 289 tisíc zákazníků. Teď ale firma musí řešit trochu nepříjemnou situaci spojenou správě s YU7 Max. To je auto s dvěma elektromotory (a tedy pohonem obou náprav), výkonem přes 680 koní a točivým momentem vrcholícím 866 Nm. Navíc je to elektromobil s velkou a těžkou baterií, což na brzdový systém klade obrovské nároky.

Podle záznamu z okruhu dosáhly brzdové destičky teploty přes 619 °C, což je jen asi 50 °C pod bodem tání hliníku. Ve videu je vidět, jak technici měří teplotu a přitom stojí jen kousek od plamene na brzdovém třmenu.

Xiaomi následně uvedlo, že v tomto případě nešlo o závadu, ale o přirozený jev. Vysvětlili, že jejich brzdové destičky s nízkým obsahem kovu obsahují organické materiály, které mohou při extrémním zahřátí (právě nad 600 °C) vzplanout. Podle vyjádření je ale důležité, že brzdy dál fungovaly správně a žádné nebezpečí z toho neplynulo.

Firma také dodala, že daný vůz při testu nevyužíval systém rekuperačního brzdění, který by jinak klasickým brzdám výrazně ulevil. Xiaomi YU7 Max totiž nabízí tzv. „Master Mode“ s pokročilým režimem rekuperace, který může poskytnout až 0,2 G brzdné síly bez potřeby zapojení klasických brzd. V tomto konkrétním případě ale auto spoléhalo jen na klasické brzdy, a při hmotnosti přes 2,3 tuny se tomu, že se přehřály, není třeba úplně divit.

Není to poprvé, co je Xioami pod takovým drobnohledem. Vždyť model SU7 vážně havaroval kvůli úplnému selhání brzd. Tehdy šlo prý o komponenty nevhodné pro sportovní jízdu. U Xioami YU7 Max tomu tak ale prý nebylo, použitý brzdový systém byl určen i pro náročné podmínky.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru