Déšť narušil 7. a 8. závod FIA WTCC na Slovakia Ringu. První závod byl zastavený ještě před koncem pro nepříznivé podmínky. Sébastien Loeb, který předjel José – María Lópeze hned po startu, zaznamenal své druhé vítězství v sezoně.
Když dešťové přeháňky neustávaly, byl zrušen druhý závod programu na Slovakia Ringu. Kvalifikační jízdy se uskutečnily za krásného slunečného počasí, ale na nedělní závody už se jelo za mokra. Dráha byla skrápěna proudy vody už během dopoledne. Mechanici Citroën Total měli plné ruce práce s nastavením vozů pro tyto podmínky tak, aby vše stihli na první závod od 13.15 hodin. Na pole position startoval José-María López, ale úvod mu nevyšel, zatímco Sébastien Loeb začal raketově a vedl už v první zatáčce. López uhájil druhou pozici před Norbertem Micheliszem. Yvan Muller měl také problémy hned poté, co zhasla červená startovní světla, a klesl na čtvrtou pozici.
S výhodou lepší viditelnosti než jeho soupeři, Sébastien Loeb držel vedení před José – María Lópezem. Po penalizaci byl Yvan Mulller na 14. pozici. Pak ale předvedl velké závodnické představení, když z balíku pronásledovatelů dokázal předjet Borkovice, Bennaniho, Munnicha a Valenteho. Tato brilantní jízda však neměla dlouhého trvání, přerušil ji safety car. Vedení závodu zastavilo závod v 9. z 11. plánovaných kol, neboť trať byla pro velkou vodu nebezpečná. Vzhledem k tomu, že bylo odjeto víc než 75 procent závodu, body za pořadí byly rozděleny.
Po krátkém vyčasení se ale odpoledne přeháňky vrátily. Závod – 2 plánovaný na 17.45 – byl zrušen pár minut před plánovaným startem.
Yves Matton, týmový šéf Citroën Racing: „Séb měl skvělý start a to mu vyneslo druhé vítězství sezony. Pechito nechtěl moc riskovat, držel druhé místo a zaznamenal dobré umístění v celkovém pořadí šampionátu. Yvanovy šance vzaly za své hned na začátku. Déšť byl silnější a silnější, takže závod nemohl pokračovat. Vedení udělalo správnou věc. Zrušení závodu bylo pochopitelným krokem. Odpoledne bylo vidět, jak tvrdé by bylo pilotovat na trati poznamenané danými podmínkami a se sportem by to nemělo co dělat.“
Sébastien Loeb: „Pechito byl velmi silný od začátku celého víkendu a nemyslel jsem si, že bych byl schopný ho porazit. Měl jsem výborný start a do první zatáčky vedl. Jakmile jsem se dostal k dobré viditelnosti, začal jsem navyšovat náskok. Když ale déšť zesílil, začínalo to být velice nebezpečné. Podmínky se měnily kolo od kola a aquaplaning hrozil všude po trati. Bylo to správné rozhodnutí nechat vyjet safety car. Bojoval jsem, abych se udržel na čele, než závod ukončili. Získal jsem díky vítězství cenné body a také více sebevědomí po náročném víkendu na Hungaroringu.“
José María López: „Moc dobře jsem nezačal. Zatím vůbec nejhůř, musím hodně zapracovat na zlepšení. Ale v těch podmínkách bylo druhé místo dobrým výsledkem. Pokoušel jsem se útočit na Séba, ale problémem byla kluzká trat, nemohl jsem odhadnout, kde číhají louže. Myslím, že závod musel být zastaven. Za těchto podmínek bylo nemožné jet.“
Yvan Muller: „Udělal jsem chybu hned na startu. Auto se posunulo o metr, pak zastavilo, než se po zhasnutí červených světel znovu rozjelo. Chystal jsem se na předjíždění, po penalizaci jsem se znovu dostal do balíku a podařilo se mi posunout se o několik míst a získat body. Funkcionáři učinili správné rozhodnutí, když první závod zastavili a druhý zrušili.“
Závod 1
- Sébastien Loeb (Citroën C-Elysée WTCC)
- José-María López (Citroën C-Elysée WTCC) +1’’105
- Nobert Michelisz (Honda Civic WTCC) +2’’435
- Tom Coronel (Chevrolet RML Cruze TC1) +4’’081
- Tom Chilton (Chevrolet RML Cruze TC1) +5’’205
- Gianni Morbidelli (Chevrolet RML Cruze TC1) +6’’026
- Tiago Monteiro (Honda Civic WTCC) +6’’960
- Gabriele Tarquini (Honda Civic WTCC) +7’’410
- Rob Huff (Lada Granta 1.6T) +8’’359
- Yvan Muller (Citroën C-Elysée WTCC) +9’’457
Závod 2
- Zrušen
Mistrovství světa – pořadí pilotů
- José-María López 138
- Sébastien Loeb 113
- Yvan Muller 109
- Tiago Monteiro 71
- Gabriele Tarquini 52
Mistrovství světa – Pohár konstruktérů
- Citroën Total 323
- Honda 204
- Lada 131