Nissan Qashqai se znovu zapsal do historie automobilového průmyslu. Jeho produkce v závodě společnosti Nissan v britském Sunderlandu v rekordním čase překročila dva miliony vozů.
Necelých osm let poté, co se Nissan stal průkopníkem v segmentu crossoverů, dosáhl model Qashqai svého nejnovějšího milníku výroby rychleji, než kterýkoli jiný model v historii britského automobilového průmyslu.
Nový Qashqai navrhli experti z designérského střediska společnosti Nissan v Londýně a evropského technického ústředí společnosti Nissan v britském Cranfieldu a v Barceloně. Model byl navržen pro Evropu a s ohledem na požadavky evropských řidičů je také zkonstruován. S řadou podnětů přispěli i designéři a konstruktéři z japonského Atsugi.
Rozhodně to není první úspěch modelu Qashqai. Jeho původní verze se za uplynulých sedm let dočkala mnoha ocenění. Tento poslední úspěch korunuje mimořádně příznivý rok, který nový Qashqai zaznamenal. S uvedením nové generace vozu přišla vlna ocenění, včetně stěžejního titulu Vůz roku uděleného magazínem What Car?.
Předseda představenstva společnosti Nissan v Evropě Paul Willcox uvedl: „Nissan Qashqai, který je nejprodávanějším crossoverem v Evropě, sbírá jednu cenu za druhou. Vůz se prodává po celém světě a nyní dosáhl objemu výroby dvou milionů kusů, což představuje skutečný úspěch evropského designu, konstrukce a výroby,“ a dále dodává: „Gratuluji všem svým kolegům v Sunderlandu k dosažení tohoto nejnovějšího milníku. Nyní se budu těšit na to, jak rychle se nám u tohoto pozoruhodného modelu, který je ztělesněním závazku společnosti Nissan přinášet zákazníkům inovace a vzrušení, podaří dosáhnout hranice tří milionů vozů.“
Do návrhu, vývoje a výroby modelu Qashqai, který po svém uvedení v prosinci roku 2006 vytvořil zbrusu nový segment, investovala společnost Nissan ve Velké Británii 534 milionů liber. Výroba dvou milionů vozů Qashqai zajistila v britském automobilovém průmyslu již přes 11 000 pracovních míst. 85 % (1 706 633) z těchto vozů bylo exportováno na 132 mezinárodních trhů, od Konga až po Katar.
Dvoumilióntý Qashqai, který sjel z výrobní linky, se pyšní červenou barvou karosérie v odstínu Magnetic a novou úrovní výbavy N-TEC. Je určen zákazníkovi ve Velké Británii. Tato úroveň výbavy byla uvedena minulý měsíc a vedle jedinečných prvků stylu zahrnuje technologie bezpečnostního systému Nissan Safety Shield, například nouzové brzdění, rozpoznávání dopravních značek, upozornění na vybočení z jízdního pruhu a automatické přepínání dálkových světel.
Qashqai se spolu s plně elektrickým vozem LEAF vyrábí na lince č. 1 v závodě Nissanu v britském Sunderlandu, který od roku 2010 běží v nepřetržitém trojsměnném provozu, aby uspokojil poptávku. V současné době opouští výrobní linku každou minutu nový vůz.
Qashqai je součástí nabídky nových modelů Nissan určených pro evropský trh, kde doplňuje řadu vzrušujících modelů, zahrnujících například Pulsar a e-NV200 a v Sunderlandu vyráběné modely Juke, NOTE a LEAF.
Paul Willcox dodává: „Qashqai je jedním z 12 nových modelů představených v Evropě během uplynulých 12 měsíců. Díky tomu Nissan vytvořil nejsilnější a nejúplnější řadu modelů ve své historii a má potenciál stát se do roku 2016 asijskou jedničkou v Evropě.“
Vývoj modelu Qashqai je dílem evropského designového střediska společnosti Nissan, které sídlí v britském Paddingtonu, a evropského technického ústředí společnosti Nissan se sídlem britském Cranfieldu (Bedfordshire). Popularita vozu Qashqai pomohla Nissanu dosáhnout rekordního tržního podílu ve Velké Británii. Prodejní a marketingové oddělení společnosti sídlí v britském městě Rickmansworth (Hertfordshire). Ve výše zmiňovaných divizích společnosti a jejích obchodních zastoupeních ve Velké Británii pracuje více než 11 500 zaměstnanců. Na ty v rámci britského dodavatelského řetězce navazuje dalších 26 000 pracovních míst.
Celková produkce nového modelu Qashqai v celosvětovém měřítku nyní překračuje 2,5 milionu vozů. První generaci vozu vyráběly také závody společnosti Nissan v Číně a v Japonsku. Od roku 2015 se nový Qashqai bude vyrábět také v závodě společnosti Nissan v Petrohradu. Tamní produkce bude určena pro ruský trh.
Globálním měřítkem produktivity a kvality je i nadále závod společnosti Nissan v britském Sunderlandu (divize NMUK), který produkuje přes 500 000 vozů ročně. Sunderland je místem výroby modelů Nissan Qashqai, Juke, NOTE a LEAF, a také vyspělých lithium-iontových baterií určených k pohonu elektromobilů.
Z hlediska počtu vozů vyrobených v tomto závodě se Qashqai přibližuje modelu Nissan Micra, kterého se zde během 18 let v období 1992 až 2010 vyrobilo 2 368 704 kusů, a má tedy šanci stát se nejvíce vyráběným vozem v Sunderlandu.