Volvo-City-Safety

Volvo S60 a XC60: „vynikající“ v novém testu systémů pro prevenci čelního nárazu

Autor: Tisková zpráva - 27. 9. 2013


Nový program testů amerického institutu U.S. Insurance Institute for Highway Safety (IIHS), v rámci kterých je hodnocena funkce systémů pro prevenci čelního nárazu, znovu potvrdil vedoucí pozici společnosti Volvo Car Group v oboru automobilové bezpečnosti. Oba modely Volvo S60 a XC60 získaly nejvyšší možné hodnocení „vynikající“ a systém City Safety společnosti Volvo Cars určený pro prevenci nehod v nízkých rychlostech byl jako jediný v testu, který zahrnoval 74 vozidel, součástí standardní výbavy.

„Vítáme snahu významných hodnotících institucí o začlenění technologií pro prevenci nehod do svých zkušebních programů. Spotřebitelé tak získávají více informací o výhodách systémů automatického brzdění. Tato snaha navíc motivuje k zavádění podobných technologií u stále většího počtu vozidel,“ říká  Thomas Broberg, vrchní poradce pro bezpečnost ve společnosti Volvo Car Group.

Nový postup IIHS pro hodnocení systémů prevence nehod bude od roku 2014 zahrnut do hodnotícího programu Top Safety Pick+ tohoto institutu.  Jeho součástí budou dva testy zaměřené na simulaci nárazů do zádi vpředu jedoucích vozidel – jeden při 20 km/h (12 mil/h) a druhý při 40 km/h (25 mil/h).  Další bod bude vozidlům udělován za systém upozornění na nebezpečí kolize.

Modely Volvo S60 a XC60 vybavené systémy City Safety a systémem upozornění na nebezpečí kolize s funkcí automatického brzdění a s rozpoznáváním chodců se zařadily mezi sedm modelů, které v novém testu získaly hodnocení „vynikající“.

Systém City Safety je u všech modelů Volvo součástí standardní výbavy

Systém City Safety, který je určen pro prevenci nárazů v nízkých rychlostech, je na všech trzích součástí standardní výbavy všech prodávaných nových vozů Volvo. Většina modelů Volvo je rovněž dostupná s nejmodernějšími technologiemi, které jsou schopny i ve vyšších rychlostech detekovat vpředu jedoucí vozidla, chodce i cyklisty, upozornit řidiče na jejich přítomnost a v případě potřeby začít automaticky brzdit.

„IIHS se při svých testech zaměřuje na dvě situace, kdy v obou případech se automobil blíží k maketě stojícího vozidla. Je však zapotřebí zdůraznit, že systémy společnosti Volvo Cars pokrývají mnohem širší škálu reálných situací, včetně vozidel jedoucích ve stejném směru, chodců a cyklistů,“ říká Thomas Broberg.

Společnost Volvo Cars dosud prodala více než milión vozidel vybavených systémy automatického brzdění a ve své průkopnické práci hodlá i nadále pokračovat tak, aby již v blízké budoucnosti tyto systémy rozpoznávání chodců fungovaly i za tmy. Navíc bude jejich funkce rozšířena o předcházení srážkám se zvířaty.

Automatické brzdění přispívá ke snižování počtu nehod

Výhody průlomové technologie City Safety potvrdily již dřívější zprávy institucí IIHS/HLDI (Highway Loss Data Institute), podle kterých tato technologie přispěla ke snížení počtu pojistných událostí až o 20 procent. Data švédské pojišťovny If uvádějí podobné hodnoty, přičemž počet nárazů do vpředu jedoucích vozidel údajně poklesl až o 23 procent.

Studie IIHS vycházející z pojistných událostí vozů Volvo XC60 ukazuje, že systém City Safety snižuje náklady na léčení poraněných osob o 33 procent – zatímco náklady na opravy vozidel se snížily o 15 procent.

 „Během let neustále a významnou měrou klesá riziko, že cestující ve vozidle Volvo bude zraněn. Zaváděním nových aktivních i pasivních bezpečnostních systémů se přibližujeme k našemu cíli, že do roku 2020 by nikdo v novém voze Volvo neměl být usmrcen ani zraněn. Naší dlouhodobou vizí jsou pak automobily, u kterých k nehodám nebude vůbec docházet,“ říká Thomas Broberg.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru