Volvo Projekt „Drive me London“- autonomní řízení v ulicích Londýna

Autor: Tisková zpráva - 29. 4. 2016


Automobilka Volvo Cars se v příštím roce chystá ve Spojeném království provést tu největší a nejambicióznější zkoušku autonomního řízení, která zde kdy proběhla, aby pomohla urychlit zavedení autonomní technologie, jež je příslibem výrazného snížení počtu dopravních nehod, uvolnění dosud přeplněných ulic a úspory drahocenného času řidičů.

Volvo-XC90-Drive-Me-London-03

Švédská společnost, jejíž název je v rámci automobilového průmyslu synonymem bezpečnosti již od doby, kdy v roce 1959 přišla s tříbodovými bezpečnostními pásy, se ujímá průkopnické role ve vývoji autonomně řízených vozidel, což perfektně koresponduje s jejím závazkem, na jehož základě by počínaje rokem 2020 neměl v nových vozech Volvo nikdo zemřít ani by zde neměl být nikdo vážně zraněn.

„Autonomní řízení představuje v oblasti automobilové bezpečnosti velký skok kupředu,“ prohlásil prezident a generální ředitel automobilky Håkan Samuelsson. „Čím dříve budou vozidla s autonomním řízením na silnicích, tím dříve budou zachraňovány životy.“

Postoj společnosti bude Håkan Samuelsson reprezentovat na semináři pořádaném automobilkou Volvo a společností Thatcham Research zabývající se průzkumem pro pojišťovací instituce. Seminář pojmenovaný „Budoucnost autonomně řízených vozů – důsledky pro pojišťovnictví“ se uskuteční 5. května v Americkém konferenčním centru v Londýně.

Britský test automobilky Volvo nazvaný „Drive Me London“ se bude od jiných akcí zaměřených na samočinně řízená vozidla lišit tím, že zde budou ve vozidlech s autonomním řízením sedět skutečné rodiny, které se budou pohybovat po veřejných silnicích.

Volvo-XC90-Drive-Me-London-02

Automobilka Volvo bude shromažďovat informace o každodenním využívání těchto vozů a získaná data použije ve prospěch vývoje autonomně řízených vozidel vhodných pro podmínky reálného světa, což je mnohem pragmatičtější cesta než vycházet z nerealistických výsledků získaných v laboratorních podmínkách. Společnost Thatcham Research zajistí analýzu technických dat, přičemž budou zpracovány i výsledky profesionálních testovacích jezdců, kteří budou nezbytnou součástí testu.

Test „Drive Me London“ bude spuštěn začátkem roku 2017 pro omezený počet automobilů se semiautonomním řízením a v roce 2018 bude rozšířen o 100 plně autonomně řízených vozů, což z něj učiní největší a nejrozsáhlejší program na testování autonomního řízení v britských ulicích.

Zavedení vozidel s autonomním řízením slibuje provést na britských silnicích revoluci hned ve čtyřech hlavních oblastech: bezpečnosti, vytíženosti silnic, znečištění a úspoře času.

Na základě nezávislého průzkumu bylo prokázáno, že má autonomní řízení potenciál velmi výrazně snížit počet dopravních nehod, který může v některých případech klesnout až o 30 %. V současné době je až 90 % havárií způsobeno chybou nebo nepozorností řidiče, což je aspekt, který s autonomním řízením zcela vymizí.

Volvo-XC90-Drive-Me-London-01

„Výrobci automobilů předpovídají, že vysoce autonomní vozidla, která za určitých podmínek zvládnou řízení zcela ‚bez řidiče‘, budou k dispozici již od roku 2021. Není pochyb o tom, že pak dojde ke značnému poklesu počtu dopravních nehod. To jsme zažili již po zavedení automatického nouzového brzdění (AEB) u mnoha nových vozů. Výzkum provedený americkým institutem NHTSA prorokuje, že do roku 2035 dojde v důsledku používání autonomních a online vozidel ke snížení počtu havárií o 80 %. V případech, kdy bohužel nebude možné nárazu předejít, dojde díky zásahu systému alespoň ke snížení rychlosti vozidla, následkem čehož nebude mít havárie tak vážné následky,“ uvedl Peter Shaw, generální ředitel společnosti Thatcham Research.

Pokud jde o dopravní zácpy, autonomně řízená vozidla budou mít k dispozici informace, na jejichž základě se budou pohybovat přiměřeně aktuálním okolnostem. Vzhledem k tomu se výrazně omezí tvorba dopravních kolon, a tím pádem se sníží i produkce nebezpečných emisí a dalších škodlivých látek. Plynulý dopravní tok také v neposlední řadě ušetří řidičům jejich cenný čas.

„Vozidla s autonomním řízením mají hned několik zásadních předností,“ nechal se slyšet Håkan Samuelsson. „Z toho důvodu je třeba, aby vlády po celém světě přijaly příslušné zákony a nechaly vytvořit potřebnou infrastrukturu, aby bylo možné uvést autonomně řízená vozidla do provozu co nejdříve. Automobilový průmysl nemůže udělat všechny potřebné kroky sám. Potřebujeme pomoc ze strany vlád.“

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru