Volvo představuje novou technologii vstřikování paliva

Autor: Pavel Srp - 15. 4. 2013


Letos na podzim bude představena nová řada motorů VEA (Volvo Engine Architecture) společnosti Volvo Car Group. Nové agregáty budou jako první na světě vybaveny technologií i-ART, která pomáhá snižovat spotřebu paliva u nových dieselových motorů.

Díky zpětné vazbě z každého vstřikovače namísto použití tradičního jednoho tlakového snímače na zásobníku common rail umožňuje technologie i-ART nepřetržité monitorování a přizpůsobování vstřikování paliva spalovacímu cyklu každého ze čtyř válců.

„Zvýšení tlaku ve společném zásobníku (rail) na výjimečně vysokou hodnotu 2 500 bar spolu s aplikací technologie i-ART lze označit za druhý krok revoluce u dieselových motorů. Jedná se o zlom srovnatelný s vynálezem průlomové lambda sondy pro katalyzátory v roce 1976. Zároveň se jedná o další světové prvenství pro značku Volvo,“ říká Derek Crabb, viceprezident pro konstrukci hnacích ústrojí ve společnosti Volvo Car Group, a dále dodává: „Každý vstřikovač má v sobě zabudovaný malý počítač, který sleduje vstřikovací tlak. Na základě této informace adaptivní systém i-ART zajistí vstřik ideálního množství paliva během každého spalovacího cyklu.“

Kombinace vyššího vstřikovacího tlaku a technologie i-ART přináší zákazníkům motory s nižší spotřebou paliva, výrazně nižšími emisemi, s vysokým výkonem a v neposlední řadě také s atraktivním zvukem.

 

Představení během podzimu 2013

Společnost Volvo Car Group představí architekturu Volvo Engine Architecture v průběhu podzimu 2013. Společně s VEA společnost Volvo rovněž představí novou osmistupňovou automatickou převodovku, která nabídne vytříbené jízdní vlastnosti a přispěje k dalšímu snižování spotřeby paliva.

Dieselové motory s technologií common rail a benzínové motory s přímým vstřikováním paliva představují základ připravované modulární řady dieselových a benzínových motorů.

Díky několika úrovním přeplňování se otevírají možnosti pro vytvoření široké nabídky agregátů od nejúspornějších verzí až po jednotky s vysokými hodnotami výkonu a točivého momentu. Aby bylo možné uspokojit požadavky všech zákazníků, bude výkon některých verzí zvýšen hybridním pohonem nebo pomocí jiných moderních technologií.

„Nová hnací ústrojí zvýší potěšení z jízdy díky jejich agilní, avšak hladké odezvě a díky plynulé funkci nové 8stupňové automatické převodovky,“ říká Derek Crabb.

 

Osmiválcové motory jsou dinosauři

„Vytvoříme menší a inteligentnější motory s takovým výkonem, že z osmiválcových motorů se stanou dinosauři. Naše čtyřválcové motory nabídnou vyšší výkony než dnešní šestiválce, zatímco jejich spotřeba bude nižší, než u současných čtyřválců. Elektrifikací se výkony vozidel s těmito motory posunou do oblasti dnešních osmiválců,“ dodává Derek Crabb.

Motory se budou vyrábět v nejmodernějším závodě Volvo Car Group ve švédském Skövde.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru