Volvo představuje novou generaci softwaru Polestar pro optimalizaci výkonu motoru

Autor: Tisková zpráva - 30. 4. 2015


Nová generace softwaru Polestar pro optimalizaci výkonu modelů Volvo vybavených motory Drive-E je zde. Volvo představuje nový koncept, ve kterém dochází společně s optimalizací výkonu motoru také k optimalizaci celého hnacího ústrojí.

The new generation Polestar Performance Optimisation for Volvo models with Drive-E engines is here, introducing a new concept where the drivetrain is optimised together with the engine. The package includes optimised engine performance, throttle response, gearshift speed, gearshift precision and off-throttle response. The first optimisations will be released in the last week of June 2015, starting with the T6, T5, D5 and D4 engines

„Tato nová generace znamená velký krok kupředu. Rozšířením naší optimalizace na celé hnací ústrojí jsme schopni nabídnout zákazníkům, kteří vyznávají vysoký výkon, nový rozměr zdokonalení jízdního zážitku,“ prohlašuje Christian Dahl, generální ředitel společnosti Polestar.

Nová generace optimalizace výkonu, která bude dostupná pro většinu modelů Volvo s motory Drive-E, zahrnuje optimalizaci výkonu motoru, odezvy plynu, rychlosti řazení převodových stupňů a reakce na zavírání škrticí klapky. Všechny tyto změny proběhnou, aniž by došlo ke změně deklarovaných emisí a spotřeby paliva, servisních intervalů a záruky Volvo.

„Při optimalizaci hnacího ústrojí, jehož součástí je přelomová technologie nových motorů Drive-E, se nám otevřel široký svět možností, jak povznést jízdní zážitek na ještě zábavnější úroveň. Jsme schopni nabídnout řidičům vozů Volvo 20 let našich zkušeností z prostředí motoristických závodů, které aplikujeme na vzrušující produkty, aniž by bylo nutné dělat kompromisy na jejich spolehlivosti, bezpečnosti a ohleduplnosti vůči životnímu prostředí,“ vysvětluje Henrik Fries, ředitel oddělení produktového vývoje ve společnosti Polestar Performance.

Rozšíření optimalizace výkonu na celé hnací ústrojí je výsledkem intenzivní spolupráce s oddělením výzkumu a vývoje společnosti Volvo a s firmou Aisin Warner, se kterými jsme společně pracovali na modelech Volvo S60 a V60 Polestar. Během vývoje těchto vozů jsme objevili celou řadu možností zlepšení výkonu, které jsme následně využili u nové generace optimalizace výkonu Polestar.

The new generation Polestar Performance Optimisation for Volvo models with Drive-E engines is here, introducing a new concept where the drivetrain is optimised together with the engine. The package includes optimised engine performance, throttle response, gearshift speed, gearshift precision and off-throttle response. The first optimisations will be released in the last week of June 2015, starting with the T6, T5, D5 and D4 engines

Tato optimalizace, na jejímž vývoji se podíleli nejen experti firmy Polestar, ale i konstruktéři automobilky Volvo a testovací jezdci, se zaměřuje především na střední rozsah výkonu, přičemž zlepšuje jízdní zážitek a ovladatelnost v široké škále jízdních situací.

„Při vyvíjení optimalizací pro naše závodní vozy pracujeme na základě stejné filosofie. Na závodní trati stojí vše na ovladatelnosti; jde o to mít potřebnou sílu k dispozici přesně v okamžiku, kdy je třeba, a také o to mít ji plně pod kontrolou. Je to stejné jako při řízení silničních vozů. Čím je odezva na podněty řidiče přesnější a čím je chování hnacího ústrojí předvídatelnější, tím větší kontrolu má řidič na situací. To je něco, čeho se nám podařilo dosáhnout u nové generace optimalizace výkonu soustředící se ovladatelnosti ve středním rozsahu výkonu, které je docíleno nejen optimalizací chodu motoru, ale i převodovky a soustavy škrticí klapky. Jedná se o jízdní zážitek Volvo nového rozměru,“ slibuje Thed Björk, testovací jezdec a úřadující šampion STCC závodící za stáj Polestar.

První optimalizace výkonu budou dostupné od posledního červnového týdne 2015, přičemž se budou vztahovat na motory T6, T5, D5 a D4. Během několika příštích měsíců bude postupně uvolňováno do oběhu více než 140 variant této optimalizace.

The new generation Polestar Performance Optimisation for Volvo models with Drive-E engines is here, introducing a new concept where the drivetrain is optimised together with the engine. The package includes optimised engine performance, throttle response, gearshift speed, gearshift precision and off-throttle response. The first optimisations will be released in the last week of June 2015, starting with the T6, T5, D5 and D4 engines

Odezva plynu

Odezva plynu byla zdokonalena a optimalizována pro dosažení citlivějších reakcí, které řidiči ocení například při předjíždění nebo během dynamické jízdy po klikatých silnicích. Tato kalibrace znamená rychlejší odezvu motoru na pohyby plynového pedálu, s čímž souvisí také preciznější jízdní zážitek.

Rychlost řazení

Rychlost řazení převodových stupňů automatické převodovky byla zvýšena, aby mohl vůz rychleji akcelerovat a přímějším způsobem reagovat na podněty řidiče např. při rychlém podřazení před předjížděním. Rychlejší převodovka zajišťuje řidiči přímější ovládání vozu.

Přesnost řazení a držení rychlosti

Kalibrace proběhla také u samotného řazení automatické přovodovky, které nyní nabízí přímější reakce, preciznější jízdní zážitek a rychlejší akceleraci. Rozsah bodů řazení byl upraven, aby byl chod motoru ve středním rozsahu výkonu co nejoptimálnější. Funkce držení rychlosti znamená, že převodovka drží během ostrého zatáčení, kdy působí příčné síly, danou rychlost, čímž předchází nežádoucímu přeřazení uprostřed zatáčky, kterým by mohlo dojít k narušení rovnováhy vozu.

The new generation Polestar Performance Optimisation for Volvo models with Drive-E engines is here, introducing a new concept where the drivetrain is optimised together with the engine. The package includes optimised engine performance, throttle response, gearshift speed, gearshift precision and off-throttle response. The first optimisations will be released in the last week of June 2015, starting with the T6, T5, D5 and D4 engines

Citlivost na zavírání škrticí klapky

U převodovky a motoru byla provedena také kalibrace zajišťující rychlejší reakci na situaci, kdy řidič na krátký moment rychle uvolní pedál plynu, např. během krátkého okamžiku brzdění před zatáčkou. Všechny tyto funkce přispívají k větší stabilitě vozu při rychlém zatáčení a umožňují řidiči lépe předvídat chování vozu a získat nad ním větší kontrolu.

Výkon motoru

Všechny optimalizace Drive-E byly vyvinuty, aby řidiči poskytovaly více výkonu ve středním rozsahu, který je při aktivní jízdě (například předjíždění nebo vjíždění na dálnici s hustým provozem) nejvíce využíván. Zvýšení výkonu ve středním rozsahu propůjčuje v kombinaci s podpůrnými změnami v odezvě převodovky a plynu vozům Volvo dynamičtější a citlivější jízdní charakter.

The new generation Polestar Performance Optimisation for Volvo models with Drive-E engines is here, introducing a new concept where the drivetrain is optimised together with the engine. The package includes optimised engine performance, throttle response, gearshift speed, gearshift precision and off-throttle response. The first optimisations will be released in the last week of June 2015, starting with the T6, T5, D5 and D4 engines


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru