Toyota Mirai týmu Toyota France byla vůbec prvním vodíkovým modelem, který kdy byl nasazen do akce typu e-Rally Monte Carlo. Na trati o délce přes 1000 kilometrů zvítězila jezdecká sestava ve složení Artur Prusak a Thierry Benchetrit.
Soutěž e-Rallye Monte Carlo, pořádaná Monackým autoklubem (ACM) ve dnech 12. – 16. října mezi městem Fontainebleau a Monakem, je regulérním rallyovým závodem v souladu s pravidly FIA a účastnit se jej mohou pouze „bezemisní“ vozy. Do závodu se přihlásilo 35 posádek devíti různých národností, převážně s konvenčními elektromobily na akumulátorový pohon.
Cílovou pásku úspěšně překonaly všechny tři Toyoty Mirai nasazené společností Toyota France, čímž prokázaly schopnosti, spolehlivost a udržitelnost technologie vodíkových palivových článků při jízdě na daleké cesty. Ve Francii se jednalo o vůbec nejdelší vzdálenost překonanou automobilem na vodíkový pohon.
Pilot Artur Prusak se spolujezdcem Thierrym Benchetritem jsou držiteli mistrovského titulu světového poháru FIA Alternative Energies Cup (pro vozy s alternativním pohonem) v letech 2015 a 2016. Rovněž zvítězili na rallye Monte Carlo New Energies v roce 2013, které se zúčastnili s vozem Toyota Prius. Nyní svoji sbírku trofejí rozšířili o titul pro Toyotu Mirai, první vůz s vodíkovým pohonem, který zvítězil v soutěži Mezinárodní automobilové federace (FIA).
„Z naší výhry jsme nadšeni, protože poprvé v historii se pořádala rallye takového významu pro bezemisní automobily a my jsme zde dosáhli světového prvenství se soutěžním vozem na vodík,“ komentují Artur Prusak a Thierry Benchetrit a dodávají: „Toyota Mirai na celé trati jela bezchybně. Je pohodlná, výkonná a jede stejně dobře na rychlých rovných úsecích i v zatáčkovitých silnicích rychlostních zkoušek. Zjistili jsme, že jízdní dosah může přesáhnout i 500 kilometrů.“
Toyota Mirai se startovním číslem 1 od firmy Air Liquide, jejíž posádku tvořil monacký starosta Georges Marsan za volantem a asistent starosty Jacques Pastor v roli kopilota, dojela na pozoruhodném šestém místě. „Rallyového závodu jsem se zúčastnil vůbec poprvé a zároveň je to prvně, kdy se do takové soutěže zapojil vůz na vodíkový pohon,“ uvádí Georges Marsan a dále vypráví: „Závod jsme si opravdu užili. Toyota Mirai prokázala, že udržitelná mobilita není v rozporu s jízdními schopnostmi. Úspěch v této zkoušce je zásadním krokem na cestě k širšímu prosazení vozů na vodíkový pohon. Úřad monackého starosty si velice cení své účasti v této soutěži, navíc s tak skvělým výsledkem.“
Třetí Toyota Mirai nasazená firmou Toyota France, svěřená posádce francouzských novinářů, nakonec obsadila jedenácté místo. O lepší výsledek ji připravila chyba navigátora při první rychlostní zkoušce.
Toyota Mirai se v současnosti prodává v těchto evropských zemích: Německo, Dánsko, Velká Británie, Švédsko, Norsko, Belgie a Nizozemí.