Pojem rocbinda je možná řidičům neznámý. Když ale řekneme barevná silnice, někteří už asi budou tušit. Tento systém je ideální na všechny nebezpečné silniční úseky, tedy tam, kde je potřeba řidičům zajistit lepší brzdné účinky a zlepšit protismykovost povrchu silnice. Typicky to mohou být různé zatáčky, ale třeba i horské úseky. Barevný povrch silnic je ale používán i v místech, kde je potřeba upozornit na přechod pro chodce.
Hlavním přínosem tohoto systému je bezpečnost. Podle výrobce rocbinda zajišťuje za mokra snížení brzdné dráhy až o 33 %. Ovšem testy v Bohumíně, kde ji mají, dopadly ještě lépe. „Autům na rocbindě stačila k zastavení poloviční vzdálenost než na běžném asfaltu,“ řekl vedoucí odboru dopravy Pavel Vavrečka. Rocbinda navíc prokazatelně zklidňuje dopravu, opticky varuje před možným nebezpečím a je odolná proti olejům, naftě, ale i zimním posypům.
Speciální nátěr je prováděn pokrytím živičných nebo betonových povrchů kombinací speciálního nátěru a kameniva. K tomu využívá polyurethan kaučukovou technologii. V Česku se nejčastěji setkáváme s červenou verzí, někdy je k vidění i modrá. Ale může být využita s mnoha druhy kameniva v přírodních barvách, ale i dobarvováním do různých barev.