Technické problémy se čas od času nevyhnou žádnému autu. Zákon schválnosti přitom říká, že k nim dojde v tu úplně nejméně vhodnou chvíli. Mezi takové se řadí třeba jízda po dálnici. Přesně pro takové situace jsou na dálnicích takzvané zálivy pro nouzové stání, respektive nouzové zálivy.
Zažitá pravidla říkají, že pokud se vám s autem něco stane na dálnici, je nutné zastavit co nejvíce vpravo. Ideálně v odstavném pruhu nebo právě v nouzovém zálivu. Už asi začínáte tušit, o jakých místech mluvíme. Jsou to krátké odstavné plochy u dálnice, které zatím nejvíce známe z dálnice D1. Ano, jsou to ta místa, na kterých často nezákonně přespávají řidiči kamionů. Zákon přitom zálivům určuje jen dvojí použití. Buď jsou určeny jen vozidlům údržby, pak je místo označeno značkou, nebo slouží jak pro údržbu, tak pro řidiče v potížích.
Zálivy jsou na dálnicích zpravidla, a pokud je to možné, zřizovány alespoň 200 metrů, minimálně však 100 metrů před začátek klínu odbočovacího pruhu nebo za konec klínu připojovacího pruhu.
Pokud se dostanete do situace, kdy na takovém zálivu budete muset zastavit, nezapomínejte na to, že vždy musíte volat policii. Pokuty se nebojte, jde jen o bezpečnost vás i ostatních.