Místo aby během nadcházejícího víkendu bojoval o medaile při závodu Světového poháru vodních slalomářů v Praze-Troji, vyzkouší si Vavřinec Hradilek roli komentátora pro Českou televizi: Kajakářský mistr světa a stříbrný olympijský medailista má stále problémy s krční páteří. Ve vší bídě mu při rehabilitacích hodně pomáhá jeho Opel Insignia Country Tourer – a to nejenom tím, že jej vozí po vyšetřeních v nemocnicích…
V posledních týdnech Vavřinec kmitá nejčastěji mezi motolskou nemocnicí a ordinací známého fyzioterapeuta Pavla Koláře. „K tomu občas nějaká delší jízda na smluvenou besedu nebo dělat rozhovor pro časopis,“ vypočítává stále optimistický kajakář. I když lékaři jízdy autem při podobných potížích příliš nedoporučují, Vavřinec má omluvu: „Já za volantem Insignie vlastně rehabilituji – do svého auta jsem si totiž naspecifikoval sedadla s ergonomickým certifikátem AGR, která jsou k zádům řidiče maximálně šetrná!“
Léčivá sedadla
Při vývoji sedadel Insignie konstruktéři úzce spolupracovali s nezávislými experty na ergonomii a lékaři. Díky jejich pečlivé práci dostala sedadla Insignie mimořádně ceněný certifikát AGR (Aktion Gesunder Rücken – akce pro zdravá záda) od nezávislého sdružení německých expertů na ergonomii.
AGR sedadla Opelu Insignia vynikají v celé automobilové branži nejlepší možnosti nastavování polohy. Podélné nastavování v rozmezí 270 mm a výškové v intervalu 65 mm umožňuje řidičům všech velikostí rychle najít za volantem svoji optimální polohu. V tom pomáhá i výškově a podélně nastavitelný volant. Kromě toho mají ergonomická sedadla vylepšené nastavování sklonu, ve 4 směrech nastavitelnou bederní opěrku a ergonomicky tvarovaný sedák s výborným bočním vedením.
Za volantem jako doma
Kolotoč závodů a tréninků je náročný na logistiku, a protože český šampión je zároveň nadšeným řidičem, po Evropě většinou vyráží vlastním vozem. Donedávna to byl Opel Mokka, před pár týdny ale došlo ke změně: „Mokka byla výborná, v zimě a na rozblácených březích řek a kanálů jsem dobře využil pohon 4×4, ale na hromady mých kajakářských krámů byla přece jenom trochu malá. Insignia Country Tourer má taky pohon všech kol a co se týká vnitřního prostoru a jízdního komfortu, je to prostě vyšší liga,“ vysvětluje Vavřinec Hradilek důvody, proč přesedl do vlajkové značky Opel.
Insignia Country Tourer představuje dokonalou symbiózu mezi luxusní limuzínou a vozu pro aktivní, sportovně založené osobnosti. Do atraktivního kabátu stylového kombi vyšší střední třídy konstruktéři zabudovali silný turbodiesel 2.0 CDTI BiTurbo o výkonu 195 koní a pohon všech kol 4×4, takže vůz i díky zvýšenému povozku dokonale zvládá rychlé dálniční přesuny i výpravy mimo asfalt a beton silnic a dálnic.
[nggallery id=2320]