Prázdninové slunné počasí nahrává v posledních týdnech prodejům ojetin se studenými odstíny karoserie. Potvrzuje to fakt, že kromě objektivních hledisek se při nákupu vozu rozhodujeme čistě subjektivně, podle našeho aktuálního stavu.
Letní horké dny v nás probouzejí potřebu se více osvěžovat, dodržovat pitný režim a všeobecně vyhledávat klimatizovaná místa. Není tomu jinak ani při jízdě v automobilu, kdy je prakticky samozřejmostí mít ve výbavě klimatizaci. Všeobecně se také dá říci, že v létě preferujeme spíše studené tóny barev než v jiných ročních obdobích.
Tento fakt potvrzuje i společnost Auto Palace, která za poslední měsíc v segmentu ojetin eviduje nárůst prodejů automobilů právě ve studených barvách karoserie. Byť jsou tyto odstíny populární i v jiných měsících v roce, nárůst v prodejích přes prázdniny je zde evidentní.
Nejpopulárnější zůstává trendy bílá barva, pak šedá, stříbrná a modrá metalíza. Nárůst v prodejích u této vítězné trojice je téměř 25%.
„V rámci našich prodejních strategií zvažujeme i různá psychologická hlediska, která mohou mít vliv na rozhodování zákazníka při nákupu vozu. Teplé letní měsíce ve většině z nás evokují potřebu se před sluncem schovávat, příliš se mu nevystavovat a pokud možno zůstávat v klimatizovaných prostorách. Proto právě v těchto týdnech naleznete v naší nabídce více vozů studených barev a ve většině vybavené klimatizací pro maximální komfort při cestování na dovolené nebo za jinými dobrodružstvími,“ říká Ralph Howie, generální ředitel společnosti Auto Palace pro ČR a SR.
„Ze statistik společnosti Auto Palace také vyplývá, že v létě nakupují ojetiny více muži (67 %), jejichž potřeba schovávat se před horkem může být větší než u žen, které se všeobecně více rády sluní,“ dodává Ralph Howie.