Vysoce úspěšná řada úsporných zážehových motorů EcoBoost nedávno dosáhla významného milníku – od představení této technologie v roce 2009 Ford vyrobil již 500 000 automobilů poháněných některým z motorů EcoBoost.
Více než 130 000 motorů z tohoto počtu bylo určeno pro modely prodávané v Evropě. Celosvětově půlmiliontým EcoBoostem se ovšem stal motor namontovaný do vozu Ford Escape modelového roku 2013, který se vyrábí v americkém montážním závodě Louisville.
Do řady EcoBoost patří jednotky se zdvihovým objemem 1,0 l, 1,6 l, 2,0 l a 3,5 l, přičemž ten nejmenší je aktuálním držitelem prestižního ocenění „Mezinárodní motor roku 2012“. Po zařazení jednotky EcoBoost do nabídky motorizací pro model Fusion v Jižní Americe během roku 2013 bude tato úsporná technologie dostupná zákazníkům ve všech částech světa, v nichž Ford působí.
EcoBoost debutoval v roce 2009 v Severní Americe, do Evropy přišel o rok později v modelech Mondeo, S-MAX a Galaxy. V současné době je k dispozici také pro novou Fiestu, B-MAX, Focus a C-MAX. Začátkem roku 2013 přibude ještě nová Kuga, první evropský model značky Ford s motorem EcoBoost a pohonem všech kol.
Technologii EcoBoost, která dosahuje až dvacetiprocentního snížení spotřeby paliva díky kombinaci přeplňování výfukovým turbodmychadlem, přímého vstřikování a proměnného časování ventilů, má Ford chráněnou 125 patenty. Na výsledném efektu se vedle samotné techniky podílejí také statisíce řádků počítačového kódu, vyvinutého k optimalizaci chování motoru v různých jízdních režimech.
Přestože byl zařazen do nabídky teprve letos, podílí se motor 1.0 EcoBoost na prodejích evropského Focusu již bezmála třiceti procenty.
V České republice si zákazníci v současné době mohou vybrat mezi třemi objemovými variantami motoru EcoBoost (1,0, 1,6 a 2,0 l) – a to v modelech B-MAX, Focus, C-MAX a Grand C-MAX, Mondeo, Galaxy a S-MAX, přičemž za několik týdnů přibyde ještě nová Fiesta a nový Ford Kuga.
Tisková zpráva/-PS-