Německému tunerovi AC Schnitzer přišel sériový výkon nové generace BMW M5 příliš nízký. Rozhodl se ho tedy zvýšit. S upraveným autem pak vyrazil na okruh Sachsenring, kde chtěl stanovit nový rekord. Povedlo se mu i to?

Nová generace BMW M5 je v mnohém revoluční. Tou asi největší změnou, se kterou přichází, je změna tradičního pohonu zadních kol za sportovní pohon všech kol M xDrive. Vzhledem k výkonu 600 koní to je ale vlastně rozumné řešení. Ale nebojte se, pohon předních kol si stále můžete “vypnout” a můžete z auta udělat zadokolku.

V AC Schnitzer se v případě BMW M5 rozhodli upravit motor i vzhled, začněme designovými úpravami. Většinu z nich na první pohled identifikujete, ale stále jde o poměrně decentní změny. Auto dostalo nový karbonový spoiler pod přední nárazník, nový je zadní difuzor, střešní spoiler anebo “závodní” křídlo (pokud by se vám nelíbilo, k dispozici je i menší odtrhová hrana). Interiér dostal nové nášlapy pedálů, jiné páčky na volantu pro manuální řazení nebo speciální kryt ovladače systému iDrive.

To motor dostal výraznou výkonovou injekci, která sériový model zcela zahanbí. Dokonce ani posilněné BMW M5 Competition se nechytá. Tuner sériový výkon 600 koní a 750 Nm zvýšil na 700 koní a 850 Nm.

A jak tedy dopadl pokus na okruhu? Vzhledem k tomu, že auto je prý stále ve fázi ladění, tak parádně. Vždyť se svým časem je ACS5 Sport, jak se upravená M5 jmenuje, o téměř čtyři sekundy rychlejší než sériová verze. Je také rychlejší než Lamborghini Aventador LP750-4 SV nebo aktuální Porsche 911 Turbo S. A to je docela masakr, co říkáte?

Podívejte se na některé časy:

  • AC Schnitzer BMW M5 F90: 1:31.71
  • Lamborghini Aventador LP750-4 SV: 1:31.79
  • Porsche 911 Turbo S: 1:32.30
  • AC Schnitzer BMW M3: 1:33.90
  • Sériové BMW M5 F90: 1:35.55