Zhruba před půl rokem jsme vás informovali o tom, že britská automobilka TVR plánuje návrat na výslunní sportovních vozů. Všechno to ale bylo zastřené velkou dávkou nejistoty a vzhledem k historii této značky bylo zřejmé, že realita může být někde úplně jinde. Další informace jsou tu a vypadá to o poznání nadějněji.

První skica, kterou automobilka oficiálně pustila na světlo světa, poměrně jasně koresponduje také s minulou představou grafiků. Boční profil je téměř beze změny a prozrazuje typické proporce s krátkým zadním převisem a přední kapotou dlouhou jako týden před výplatou. Právě zde by měl být uložen osmiválcový motor z dílen společnosti Cosworth, který momentálně prochází finálním laděním. Osm hrnků by mělo ve finále poskytovat výkon někde v rozmezí 450 až 500 koní.

Nový šéf automobilky, Les Edgars, slibuje velkolepý návrat značky, která se bude soustředit na náročné řidiče. Nad přední nápravou uložený osmiválec bude totiž spojený s manuální převodovkou, která bude veškerou porci výkonu posílat na kola zadní nápravy. Co se týče elektronických asistentů, budou zde přítomny pouze ty nejnutnější v podobě ABS a ESP a co víc, stabilizace bude plně vypínatelná za pomoci krátkého stlačení knoflíku. Zkrátka auto dělané pro řidiče!

Prvotní plánování a vývoj probíhal za použití nejnovějšího CAD softwaru, ale designeři se také správně umazali a na slovo přišel také klasický hliněný model. Sériové auto by mělo vzniknout na karbonovém rámu a to rovnou pod taktovkou velkého Gordona Murraye. To všechno samozřejmě kvůli nízké hmotnosti, která by se podle plánů automobilky měla udržet na úžasné hodnotě kolem 1 100 kg! No, máme se na co těšit.

TVR