Karlovy Vary stojí před jedním z největších dopravních projektů za poslední desítky let. Místo současného rušného průtahu, který denně zahlcují kolony aut, by měl vzniknout zhruba tříkilometrový tunel. Ten by měl odvést dopravu pod zem a zajistit plynulejší i bezpečnější provoz nejen pro řidiče, kteří městem projíždějí, ale i pro samotné obyvatele města.
Na přípravě projektu spolupracuje Karlovarský kraj, samotné lázeňské město i stát. O podobě stavby a vedení hlavní komunikace I/6, stejně jako o přeložce silnice I/13, se diskutovalo také při veřejném projednání Změny č. 3 Zásad územního rozvoje Karlovarského kraje, které se uskutečnilo na krajském úřadě v pondělí 6. října.
Od devíti variant k jedné: tunel jako nejlepší řešení
O tom, jak zlepšit dopravní situaci v Karlových Varech, se mluví už dlouho. V minulosti bylo na stole hned 9 různých variant. Postupně se však výběr zúžil, a nakonec odborníci i zástupci kraje označili za nejvhodnější právě tunelové řešení. Studie, kterou si kraj nechal zpracovat už v roce 2023, potvrdila, že jde o variantu s nejlepším poměrem efektivity, nákladů a dopadu na okolí.
Přečtěte si také:
Současné vedení kraje na tento závěr navázalo a pokračuje v přípravách podle doporučení expertů. Tunel získal v září podporu také od Ministerstva dopravy, Ředitelství silnic a dálnic a dalších institucí.
„Předpokládáme, že tunel povede pod Bohaticemi, Růžovým Vrchem a částí Rybář,“ upřesnil náměstek hejtmanky Karlovarského kraje pro oblast dopravy Martin Hurajčík. Dodal, že úkolem kraje není samotná stavba, ale vymezení koridoru, ve kterém bude investor (tedy stát) hledat konkrétní technické řešení. Důležité je také sladit projekt s dálnicí D6 od Prahy a se současnou modernizací silnice I/13 směrem na Ostrov a dále do Ústeckého kraje.
Porouchalo se vám auto v tunelu? Poradíme, co nedělat, kam volat a jak se chovat
Město chce jednat i o zlepšení současného průtahu
Karlovy Vary už teď narážejí na limity své dopravní infrastruktury. Kolony, hluk a nebezpečné křižovatky jsou každodenní realitou. Podle primátorky města Andrey Pfeffer Ferklové je proto nutné řešit situaci bez odkladu.
Přečtěte si také:
„Potřebujeme jednat rychle. S krajem postupujeme společně a naším cílem je přesvědčit stát, že jde o investici, která má pro Karlovy Vary zásadní význam. Zároveň chceme s Ředitelstvím silnic a dálnic otevřít debatu o zlepšení parametrů současného průtahu, aby se do doby výstavby tunelu aspoň částečně ulevilo dopravě ve městě,“ uvedla primátorka.
Město plánuje také podrobněji zmapovat dopravní situaci, aby bylo na nový systém silnic připravené.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek







Ptal se někdo Hydrodendrologů,zda nepřijde město o spodní vody, nedej Bože o vřídelní vody? Tisíce za různé studie,ale k tomu hlavnímu,co činí město Lázněmi, nikdo dotaz nepoložil
Tunel je hloupost. Povede dopravu z bodu A do bodu B, kdežto obchvat by měl několik spojení na další dopravní uzly. Varům by se hodně ulevilo. Jenže obchvat vede blízko obce, kde bydlí půlka radnice KV i rady Karlovarského kraje. Nic víc v tom není.
Souhlas tunel to bude tak jako tak.! Je to vidět na rekonstrukci Moskevské a Sokolovské. Na průtahu nevznikají kolony pokud tam zase neoperují silničáři. Kdo ten tunel vymyslel? Místo aby jste řešili parkovací místa vymýšlíte krávoviny. Hlavně nezapomeňte všechna parkoviště zpoplatnit , aby bylo na tunel.
Dobrý den bydlím na Čankovske a jen doufám, že ten tunel nám nepůjde pod barakem.To ani nahodou . Lepší by byl obchvat od letiště až ke globusu
Myslím, že tunel situaci moc neřeší, stejně budou muset všichni do Varů. Lepší by byl velký okruh od střelnice až ke Globusu, jak byla tato varianta v návrzích. Směry Praha. Ostrov, Nejdek, Chodov, Sokolov a potažmo i Plzeň, by vůbec nemuseli přes Vary a bylo by to určitě i levnější. Všichni chtějí auta pryč z měst a Vary si je nechají stále mířit do města i když část by byla v tunelu. Přál bych někomu bydlet v dotčených částech Drahovic, Bohatic a částečně i kolem Kauflandu a hlavně i zklidnění narůstající dopravy na ulici Závodu míru. Bylo by to samozřejmě i ku prospěchu rozvojových zón v celé severní části.
Hlavně ten hluk. Bydlím nad průtahem a závodících motorek, které dělají kravál po celý den přibývá. Je to velmi otravné poslouchat to celý den. Do toho blbci tuneři se svými vraky s žádným výkonem, pouze s kraválem s výfuku.
Opravdu by mě zajímalo ,proč se tak někdo strašně snaží o tunel . Kolony ? A kde ? Na průtahu jen když dělali asfalt . Čtyřproudovy průtah nestačí ? Copak ta dálnice bude mít víc pruhu ? A tunel ve městě s minerálními prameny ,hmmm …. A kolony aut v dolní kamenné a u Becherovky opravdu žádný tunel nevyřeší . Jsem Karlovarak,bydlím s výhledem na průtah a nemyslím že kvůli dostavěné dálnici se nám najednou do varu pohrnou davy .
Tunel má výhodu tu, že se nemusí vykupovat pozemky a bourat domy.
Prameny to narušit nemůže, protože by tunel začínal nad úrovní Ohře, tedy žádná hloubka. Hluk je tunelem taky dobře vyřešen…
Jel jste někdy po D5, když byla čerstvě dostavěná? Byla prázdná…! A dnes?
Tunel to bude. Tak, či tak. Buď jenom v zemi, nebo i ve financích.
15 km od lázní musím mít povolení od ministerstva na studnu, která může být maximálně 30 m hluboká, abych nenarušil prameny. A tady se řeší ražba tunelu přímo ve městě.
Dobrý den, tunel proboha kdo to vymyslel . Až naruší prameny a vodní zdroje tak budeme všichni v tunelu. A Vary se můžou jít zahrabat
A co se radši u Olšových vrat zavrtat pod kopec a napojit se u Globusu v Tašovicích ? Možná by to vyšlo i levněji.
Levnější by to určitě nebylo, protože to je vzdušnou čarou, asi tak třikrát delší trasa. Hlavně, aby ten současný záměr, nějak při stavbě nenarušil prameny.