Pořídit si Ferrari LaFerrari není jako jít si koupit jakékoliv jiné auto. Automobilka si nové majitele tohoto super auta pečlivě vybírá a nový majitel musí mimo jiné splnit několik požadavků. Mezi ty patří fakt, že dotyčný vlastnil už alespoň pět jiných Ferrari a také musí podepsat slib, že si tato auta také nechá a neprodá je hned dál. Pokud kritéria splní, může si LaFerrari objednat. Ani tak ale není jisté, že se k němu nakonec jeden ze 499 vyrobených kusů dostane.

Všechna tato kritéria jako třetí v republice splnil i Robert Pergl, který si včera jedno krásné Ferrari LaFerrari v bílé perleťové barvě Bianco Fuji převzal v showroomu Scuderia Praha. S vozy Ferrari má více než dvacetileté zkušenosti a to nejen jako spolumajitel společnosti Scuderia Praha, ale také jako závodní jezdec v závodech Ferrari Challenge. Jak sám říká, získat takové auto bylo opravdu těžké, ale jemu pomohl i fakt, že vlastnil předchůdce LaFerrari, model Enzo. Automobilka si prostě pečlivě hlídá, komu vůz svěří a musí si být jista, že pro dotyčného nejde jen o investici, Musí v tom být vášeň pro značku, musí v tom být chuť být součástí exkluzivního světa Ferrari. Peníze musí být “až na druhém místě”. I když v tomto případě to je opravdu náročné, protože LaFerrari stojí více jak jeden milion EUR, tedy asi 27 milionů korun.

Za to se majitel stane nejen hrdým členem klubu majitelů LaFerrari, ale hlavně vlastníkem něčeho hodně speciálního. A teď nemluvíme jen o počtu vyrobených kusů, ale hlavně o technice a pohonném ústrojí. Jak jistě víte, jde o hybrid kombinující elektromotor s výkonem 163 koní a točivým momentem 270 Nm s benzinovým motorem V12 o objemu 6.3 litru s výkonem 800 koní a točivým momentem 700 Nm. Celkový výkon je 963 koní a točivý moment 900 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje za pouhé tři sekundy, z 0 na 200 km/h za 7 sekund a na 300 km/h za 15 sekund. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350 km/h.

Při vývoji LaFerrari byl kladen důraz také na ideální rozložení hmotnosti. Inženýrům se to povedlo dokonale, protože hmotnost je ideálně rozložena mezi obě nápravy v poměru 50:50 a také co nejníž k zemi. Pomohlo k tomu i uspořádání kabiny. LaFerrari má totiž pevně ukotvenou sedačku a nastavovat si můžete pedály a volant. Právě ta pevná pozice sedačky řidiče je nastavená velice podobně tak, jak to známe z monopostů F1 a na jejím umístění i vzhledu se podíleli dokonce i Fernando Alonso a Felipe Massa.

Novému majiteli ze srdce gratulujeme a přejeme spousty šťastně ujetých kilometrů. A protože prozradil, že se mu nový rodinný miláček nevejde do garáže, mohl by to vymyslet tak, jako jeho kolega ze Slovenska… 🙂