V rámci Pražské muzejní noci byly v noci ze soboty na neděli otevřeny stovky muzeí a dalších objektů. Jedním z nich bylo i pražské muzeum Trabantů v Motole. A my jsme se do něj vyrazili podívat.
Expozice muzea je rozdělena na několik částí. Několik strojů stojí venku před muzeem a pár dalších jich je v horním patře domu. Auta jsou doplněna mnoha dalšími artefakty, jako jsou zmenšené modely, ale i další dobové doplňky nebo náhradní díly.
V případě automobilů jde o výstavu historie výroby vozů značky Trabant, od prvního předchůdce Trabanta AWZ – P70 (1954), přes Trabant P 60 (600), přes ten nejznámější Trabant 601 až po nejnovější Trabant s pozměněnou karoserii s plastovými nárazníky, jinými světly, ale hlavně s čtyřtaktním 1,1litrovým motorem z Volkswageu Polo. Všechny tyto vystavené vozy jsou prezentovány v původním dochovaném stavu.
Kolik zbylo koní po desítkách let v motoru Trabantu? Výsledek překvapil
Auta tu ale nestojí jen tak. Jsou doplněny o tématické výstavy. V jednom rohu horní expozice stojí závodní Trabant v kompletně vybavené dobové garáži s mnoha náhradními díly, ale i obaly od olejů a dalších tekutin. Nechybí ani mechanik ležící pod autem.
V opačné části místnosti je další výstava, tentokrát si lze prohlédnout vojenský Trabant Kübel, který tu podle provozovatelů muzea hlídá společně s vojáky Brandenburskou bránu v Berlíně před vpádem nepřátelských imperialistických vojsk.
A protože se muzeum nachází v domě, v němž sídlí STK, byla v rámci muzejní noci vystavena další vozidla a motorky i přímo v prostorách samotné technické kontroly.