Dva roky po uzavření dohody s BMW Group o dodávkách vznětových motorů se Toyota Verso v provedení 1,6 D-4D stane prvním vozem této značky, pod jehož kapotou bude motor od BMW Group.
Příchodem motoru 1,6 D-4D o výkonu 112 koní se rozšiřuje paleta motorizací nabízených pro Toyotu Verso, která nyní zahrnuje čtyři vznětové (v ČR a SR jsou nabízeny pouze tři vznětové motory, k dispozici není motor 2,2 D-CAT s výkonem 177 koní) a dvě zážehové jednotky.
Didier Leroy, Senior Managing Officer společnosti Toyota Motor Corporation (TMC), prezident a CEO společnosti Toyota Motor Europe (TME), uvedl: „V Toyotě jsme toho názoru, že řešení otázek ochrany životního prostředí v našem odvětví bude vyžadovat několik různých přístupů. Hybridní pohon je základem naší strategie na cestě k trvale udržitelné mobilitě, ale v Evropě vidíme roli i pro čistý vznětový motor. Díky spolupráci s předním zástupcem odvětví jako je BMW Group budeme moci využít úspor z rozsahu, abychom snížili náklady na vývoj a zkrátili vývojový cyklus produktů.“
Vývoje Toyoty Verso 1,6 D-4D se ujalo Technické centrum TME v Belgii, které se postaralo o hladkou spolupráci motoru s převodovým ústrojím od Toyoty i elektronikou vozidla, aby bylo zachováno pohodlí a jízdní vlastnosti původního modelu Verso. Bylo potřeba nově vyvinout několik komponentů, např. zavěšení motoru, dvojhmotový setrvačník, novou skříň převodovky i ozubené převody a rovněž systém Stop-and-Start s cílem dále zvýšit účinnost a snížit hladinu emisí.
Výroba Toyoty Verso 1,6 D-4D bude zahájena v lednu 2014 v tureckém závodu Toyota Motor Manufacturing v Adapazari – ten je současně jediným místem, kde se Toyota Verso vyrábí, společně s modelem Corolla poslední generace.
Dodávky vznětových motorů zapadají do širšího plánu spolupráce BMW Group a Toyoty, v jehož rámci obě společnosti oznámily:
- Společný vývoj soustavy palivových článků;
- Realizaci studie proveditelnosti společného vývoje platformy sportovního modelu;
- Spolupráci na vývoji technologií odlehčených karoserií;
- Realizaci společného výzkumu v oblasti akumulátorů typu lithium-air (Li-Air).
Tisková zpráva/-PS-