Toyota už prodala 4,6 milionu hybridů

Autor: Pavel Srp - 15. 11. 2012


Toyota oznámila, že úhrnné prodeje hybridních modelů v Japonsku dosáhly 31. října počtu 2,04 mil. kusů. Úhrnné globální prodeje hybridních automobilů z produkce TMC – od premiéry prvního modelu v roce 1997 – nyní dosáhly 4,60 mil. jednotek, přičemž jen od 1. ledna do 31. října tohoto roku se jich na trhu umístilo plných 1,02 milionu.

Toyota se rozhodla věnovat úsilí obecnému rozšiřování vozů s hybridním pohonem na celosvětovém trhu, a proto si otázku ochrany životního prostředí určila jako jednu z priorit řízení společnosti a vychází z přesvědčení, že ekologicky šetrná vozidla mohou mít skutečně pozitivní dopad jen v případě, že najdou odezvu u široké veřejnosti.

V srpnu roku 1997 představila TMC v Japonsku svůj první hybridní minibus Coaster kombinující zážehový motor s elektromotorem, po němž v prosinci 1997 následovala Toyota Prius – celosvětově první sériově vyráběný osobní vůz s hybridním pohonem. Model Prius se v roce 2000 začal prodávat v Severní Americe, Evropě a na dalších trzích. Druhá generace tohoto modelu byla uvedena v roce 2003 a třetí generace pak odstartovala v roce 2009.

Toyota postupně rozšířila svoji modelovou řadu vozů s hybridním pohonem o vozy typu MPV, SUV, sedany s pohonem zadních kol a kompaktní vozy se splývavou zádí. Na konci letošního dubna pak úhrnné celosvětové prodeje hybridních vozů z produkce TMC dosáhly počtu 4 milionů vozů. Ke konci října 2012 se přibližně v 80 zemích a regionech celého světa prodává celkem 19 hybridních osobních modelů z produkce TMC a jeden hybridní model s technologií Plug-in. V Japonsku TMC vyrábí 15 hybridních osobních modelů a jeden hybridní model s technologií Plug-in.

Toyota má v plánu do konce roku 2015 uvést celosvětově 20 nových modelů s hybridním pohonem a vyvine další úsilí k rozšíření své hybridní produktové řady i trhů, kde se tyto vozy prodávají. V Japonsku procentní podíl prodávaných vozů s hybridním pohonem každoročně roste, k čemuž napomohlo i uvedení kompaktního hatchbacku Aqua s hybridním pohonem a celkově rostoucí povědomí veřejnosti o hybridní technologii. Vozy s hybridním pohonem představují přibližně 40 procent celkových prodejů automobilky Toyota v Japonsku a 14 procent celosvětově.

Toyota vypočetla, že vozy s plně hybridním pohonem vyrobené od roku 1997 do 31. října 2012 dokázaly celosvětově ušetřit cca 30 mil. tun emisí CO2 (plynu, jenž je považován za příčinu globálních klimatických změn, z toho cca 9 mil. tun v Japonsku) v porovnání s modely srovnatelných rozměrů a výkonu poháněnými zážehovým motorem. Kromě toho Toyota odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem celosvětově ušetřily přibližně 11 mld. litrů benzínu – v porovnání s vozy podobných rozměrů vybavenými zážehovým motorem.

Toyota usilující dlouhodobě o trvale udržitelnou mobilitu prosazuje nyní především hybridní technologie, které umožňují různé kombinace typů paliva. Kromě vývoje ekologických automobilů nad rámec hybridních vozů bude Toyota i nadále usilovat o zvýšení obecného povědomí o hybridních technologiích a rozšiřovat svoji modelovou řadu vozů s plně hybridním pohonem při současném snižování nákladů, aby dokázala nabídnout široké spektrum automobilů vyhovující co nejširšímu počtu zákazníků.

Tisková zpráva/-PS-

Štítky: , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru