2021-Toyota_Yaris_GR_SPORT- (1)

Toyota rozšiřuje modelovou řadu Yaris o nové provedení GR SPORT. K objednání bude tato verze na českém trhu již koncem roku.

Exteriér

Pro nový Yaris GR SPORT lze zvolit nový atraktivní odstín karoserie šedá Dynamic, který je vyhrazen pouze pro verzi GR SPORT a zahrnuje dvoubarevnou úpravu s černými prvky.

Přečtěte si také:  V aukci se bude dražit Toyota Land Cruiser, kterou vlastní Tom Hanks. Má šestiválec z GM i sedačky z Porsche

Nová zakázková kola o velikosti 18″ s broušenými akcenty v červené barvě poukazují na rodokmen GAZOO Racing, zatímco u mřížky chladiče se objevuje zbrusu nové provedení rastru s markantním motivem G. Svůj sebejistý postoj dále Yaris GR SPORT hlásá prostřednictvím nového difuzoru ve tvaru písmene T.

2021-Toyota_Yaris_GR_SPORT-2

Interiér

Motiv závodního týmu GAZOO Racing se promítá i do interiéru v podobě emblémů GAZOO Racing na volantu, hlavových opěrkách, tlačítku spouštění motoru a v přístrojovém štítu.

Sedadla zaujmou novým látkovým čalouněním s červeným prošíváním v provedení Alcantara. Červené stehy najdeme i na volantu obšitém perforovanou kůží, resp. na voliči převodovky.

Přečtěte si také:  Test Toyota Corolla Touring Sports GR Sport 2.0 Hybrid 184 k e‑CVT (2022)

Ve výplních dveří, kolem výdechů ventilace, na panelu a volantu jsou použity dekory v modrošedém odstínu, vyhrazeném pouze pro verzi GR SPORT.

2021-Toyota_Yaris_GR_SPORT-3

Jízdní schopnosti

Nový Yaris GR SPORT je k dispozici buďto s hybridním pohonem 1,5 litru, nebo benzínovým motorem 1,5 litru v kombinaci s inteligentní manuální převodovkou (iMT), která při podřazování automaticky zvyšuje otáčky motoru pro hladké změny převodových stupňů. Systém iMT funguje i při řazení směrem nahoru s cílem potlačit rázy od spojky. Samozřejmostí jsou i hladké rozjezdy z místa při zanedbatelném riziku zhasnutí motoru.

Konstruktéři s ohledem na co nejlepší jízdní schopnosti upravili zavěšení předních i zadních kol. Tlumiče prošly optimalizací, aby za pomalejší jízdy reagovaly o něco rychleji v zájmu lepších reakcí řízení a jízdního pohodlí. S ohledem na hladký jízdní projev a potěšení za volantem byly dále upraveny pružiny na zadní nápravě k potlačení náklonů karoserie nebo zvedání kol při zrychlování a brzdění.

Přečtěte si také:  Nový elektromobil Toyota bZ4X s dojezdem 450 km se oficiálně představuje

Elektronický posilovač řízení byl pro Yaris GR SPORT upraven tak, aby se zkrátila doba reakce na pokyny od volantu, což znamená přesnější sledování stopy a lepší zpětnou vazbu díky citlivějšímu řízení.

2021-Toyota_Yaris_GR_SPORT-4

Dodatečné výztuhy pod podlahou po obou stranách vozidla přispěly ke zvýšení tuhosti karoserie a zlepšení handlingu i stability.

Přečtěte si také:  V Karlových Varech přestavují auta pro záchranáře. Ročně jich zvládnou desítky

Aerodynamiku pak vylepšují dodatečné vložky uvnitř podběhů předních i zadních kol k potlačení odporových sil.

Přidat komentář