Toyota obhájila nejvyšší příčku mezi automobilkami ve včera uveřejněném žebříčku stovky nejhodnotnějších globálních značek světa BrandZ™ pro rok 2013 (Top 100 Most Valuable Global Brands 2013). Hodnota značky Toyota během jediného roku vzrostla o plných 12 % na 24,5 mld. USD (18,6 mld. eur), což představuje jeden z nejprudších nárůstů v automobilovém segmentu.
V průběhu osmi let vydávání žebříku BrandZ™ (od roku 2006) získala Toyota nejvyšší příčku v automobilovém odvětví již šestkrát, přičemž ve zbývajících dvou ročnících skončila jako druhá, za automobilkou BMW.
Studie uvádí, že i přes oživení prodeje automobilů v některých regionech zůstávají jinde prodejní čísla na předkrizových hodnotách, což má nepříznivé dopady na celkovou hodnotu značek. Celosvětové prodeje společnosti Toyota Motor Corporation v roce 2012 naproti tomu vzrostly o 22,6 % na 9,75 mil. vozů, což se příznivě projevilo v hodnocení pozice značky v letošní studii.
BrandZ™ rovněž uvádí, že vývoj hodnoty značek v automobilovém odvětví byl částečně ovlivněn rostoucím zájmem zákazníků o vozy s hybridním pohonem.
Od uvedení celosvětově prvního sériově vyráběného vozu s plně hybridním pohonem (v roce 1997 model Toyota) přesáhly celosvětové prodeje hybridních vozů značek Toyota a Lexus objem pěti milionů jednotek. Zákazníci v Evropě dnes mohou vybírat z 12 hybridních modelů Toyota a Lexus: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in Hybrid a Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h.
Značka Lexus si v žebříčku deseti nejhodnotnějších automobilových značek udržela 10. místo (s hodnotou 3,5 mld. USD, tj. 2,7 mld. eur).
V rámci studie „BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands“, zadávané skupinou WPP a zpracované agenturou Millward Brown Optimor, odpovídá na dotazy přibližně 2 miliony spotřebitelů z více než 30 zemí.
Tisková zpráva/-PS-