Toyota GR Supra přijíždí v limitované edici, která předznamenává její konec: Toyota GR Supra A90 Final Edition je na českém trhu v limitovaném počtu kusů k dispozici za 3 300 000 korun. Objednávat je možné pouze do konce roku.
Tato speciální edice přináší řadu vylepšených vlastností spojených s jízdními parametry, ať již navýšení výkonu o 70 kW/95 koní a točivého momentu o 70 Nm, vylepšení aerodynamiky, nastavitelný podvozek KW nebo jiná kola a pneumatiky.
Toyota GR Supra A90 Final Edition
TOYOTA GAZOO Racing prostřednictvím modelu GR Supra A90 Final Edition představuje vlastní technologie a know-how z motoristického sportu. Vrcholná verze současné generace byla inspirována účastí závodních vozů GR Supra v nejrůznějších soutěžích (například drifty, vytrvalostní závody a soutěže NASCAR) a zákaznických programech motorsportu, kde jezdci s vozy GR Supra GT4 vybojovali řadu mistrovských titulů.
V případě Toyoty GR Supra A90 Final Edition s třílitrovým motorem a manuální převodovkou bude k prodeji pouze 300 vozů pro celý svět.
Úpravami pohonné jednotky se podařilo posílit výkon ze 250 kW/340 koní na 320 kW/435 koní a točivý moment z 500 Nm na 570 Nm. Výsledkem je lepší akcelerace a agilnější odezva. Zároveň se zvýšila maximální rychlost o 20 km/h na 270 km/h. Z provedených úprav jmenujme přepracování systému sání včetně katalyzátoru pro systém s nízkým protitlakem (ke snížení tlakových ztrát) a optimalizace systému řízení motoru.
Novinkou je také upravená olejová vana. Ta dostala speciální clonu zamezující nežádoucímu přetékání oleje vlivem velkých sil příčného zrychlení. Nakonec bylo také celkově vylepšeno i chlazení motoru, diferenciálu i převodovky.
Díky řadě vylepšení v oblasti ovladatelnosti pro A90 Final Edition mohou zákazníci podrobit vůz testování v zatáčkách na limitu. Systém nastavitelného podvozku KW – stejné značky jako v závodních vozech GR Supra GT4 – nabízí 16 úrovní nastavení odskoku a 12 úrovní nastavení komprese. Z dalších vylepšení jízdních vlastností jde například o upravené úhly odklonu u předních i zadních kol, díky čemuž se zároveň zlepšila přilnavost. Jinak naladěný je i aktivní diferenciál nebo elektrický posilovač řízení. Toyota zapracovala také na výztuhách karoserie včetně silnějšího příčníku v zadním zavazadlovém prostoru, hliníkového upevnění zadní nápravnice (stejného jako je v závodní GR Supra GT4), a tlustějších stabilizátorů na přední i zadní nápravě.
Nová jsou také kola, která jsou 19″ vpředu a 20″ vzadu s gravírovanými emblémy TGR. Ta jsou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 a jsou o o 10 mm širší. Pod nimi se nacházejí větší brzdy s plovoucími třmeny Brembo a vrtané kotouče na obou nápravách. Ty jsou doplněny o pancéřové brzdové hadice.
A design? Toyota GR Supra A90 Final Edition dostává matně černý lak, ale také aerodynamické novinky otestované v aerodynamickém tunelu. Jde o přední spoiler z uhlíkových vláken, podobný spoilerům na závodních speciálech, žebra na přídi a klapku uprostřed přídě společně se zadním křídlem z uhlíkových vláken s horním uchycením ve stylu vozů GR Supra GT4. Součástí nového kanálu z uhlíkových vláken na kapotě je i vnitřní vložka, jejímž vyjmutím lze ještě zvýšit účinnost chlazení. Inspiraci modelem GR Supra GT4 prozrazuje A90 Final Edition i titanovým výfukem Akrapovič.
V interiéru jsou nová červená sportovní skořepinová sedadla RECARO Podium CF s čalouněním Alcantarou, doplněná o červené bezpečnostní pásy, prahové lišty z uhlíkových vláken a s čalouněním některých dalších částí kabiny v Alcantaře (včetně volantu).