Toyota Motor Europe zpřístupňuje svým obchodním partnerům technologii palivových článků a očekává, že jejich celosvětové prodeje brzy desetkrát vzrostou. Založila proto obchodní uskupení Fuel Cell Business Group, jehož úkolem bude koordinovat aktivity na poli vodíku v Evropě.
Nové uskupení se sídlem v Bruselu posílí komerční využitelnost vodíku a podpoří jeho uplatnění v projektech mobility i dalších oblastech, aby byl co nejdostupnější i novým obchodním partnerům.
„Očekáváme, že naše celosvětové prodeje systémů palivových článků v krátkodobém horizontu vzrostou na desetinásobek, a proto jsme také zásadním způsobem navýšili naše výrobní kapacity. Toyota kráčí v čele svými vysokými investicemi do vodíkové společnosti prostřednictvím vozidel příští generace, otevíráním nových trhů a technologických aplikací, navyšováním kapacit pro výrobu palivových článků a investováním do naší organizace zde v Evropě,“ říká Thiebault Paquet, ředitel uskupení Fuel Cell Business Group.
Podle globální strategie SDG (Sustainable Development Goals – cíle trvale udržitelného rozvoje) má vodík pomoci k nulovým emisím v ovzduší, ve světě je o tuto technologii stále větší zájem.
Vodík pohání i nákladní auta, autobusy, lodě či vlaky
Toyota je průkopníkem inovací vodíkových technologií. V roce 2014 představila celosvětově první elektromobil na vodíkové palivové články, sedan Mirai, dostupný zákazníkům na běžném trhu. Systém palivových článků od Toyoty se však vyvíjí i nadále, a tak je nyní kompaktnější i lehčí a vykazuje vyšší energetickou hustotu. V Toyotě Mirai nové generace se v roce 2021 poprvé představí vylepšený systém pohonu.
Vodíková Toyota Mirai druhé generace nabídne dojezd až 650 km
Technologie od Toyoty je díky své všestrannosti vhodná nejen k pohonu vozidel, ale i produkci čisté energie pro řadu dalších oblastí použití. Již dnes pohání nákladní vozidla, flotily městských autobusů, vysokozdvižné vozíky a generátory energie. Rovněž probíhá testování této technologie k pohonu člunů a vlaků.
Ve snaze o rychlejší rozšíření vodíku do dalších oblastí se Toyota zaměří na vodíkové „klastry“ či ekosystémy v evropských centrech, kde místní infrastruktura podporuje vozové parky dopravců a služby mobility. Toyota je přesvědčena, že podobné aktivity zvýší poptávku po vodíku, sníží náklady a posílí životaschopnost infrastruktury dodávek, což by zase mělo přilákat více zákazníků.
Prostřednictvím nového uskupení Fuel Cell Business Group bude Toyota úzce spolupracovat s odvětvovými partnery, národními i regionálními vládami a organizacemi s cílem podnítit rozvoj vodíkových ekosystémů na dalších místech a dosáhnout pokroku v budování vodíkové společnosti ke všeobecnému prospěchu.