Toyota zaznamenala během prvních osmi měsíců roku 2016 meziroční nárůst prodejů hybridních modelů o 45 %. Navíc automobilové značky Toyota a Lexus v nejbližší době rozšíří svoji nabídku o další tři hybridní modely. Půjde o Toyotu C-HR Hybrid, Prius Plug-in Hybrid nové generace a kupé Lexus LC 500h. Všechny tyto tři vozy jsou k vidění na autosalonu v Paříži.
„Máme nakročeno k tomu, abychom letos prodali přibližně 300 tisíc hybridních vozů,“ uvedl Karl Schlicht, výkonný viceprezident TME, a doplnil: „To by pro nás byl nový rekord, díky kterému by se Toyota a Lexus staly lídry v oblasti elektrifikace.“
Toyota letos plánuje v rámci širšího evropského území prodat celkem přes 900 tisíc vozů, z toho třetinu s hybridním pohonem. „To dokazuje, že zákazníci dnes hybridní vozy skutečně chtějí. Je to dobrá satisfakce za to, že jsme s elektrifikací pohonu začali v takovém předstihu,“ řekl Karl Schlicht.
Toyota začala v Evropě hybridní vozy prodávat v roce 2000, kdy uvedla Prius první generace. Doposud se v Evropě prodalo na 1,5 milionu hybridních vozů Toyota a Lexus. V oblasti prodejů hybridních modelů je Evropa celosvětově nejrychleji rostoucím trhem automobilky Toyota.
Cílem Toyoty je do roku 2020 dosáhnout toho, aby plnou polovinu evropských prodejů představovaly vozy s hybridním pohonem, přičemž hybridní verze modelů budou zastoupeny ve všech důležitých segmentech trhu.
Hybridní modely Toyota
K nejoblíbenějším modelům Toyoty s hybridním pohonem patří v segmentu C (nižší střední třída) Toyota Auris Hybrid (57 884 prodaných vozů od ledna do srpna 2016), v segmentu B (malé vozy) Yaris Hybrid (55 611) a mezi SUV pak nedávno představená Toyota RAV4 hybrid (25 909).
Toyota v Evropě nabízí celkem 7 hybridních modelů: Yaris, Auris i Auris Touring Sports, RAV4, Camry, Prius, Prius Plug-in a Prius Plus (MPV). Na konci letošního roku k nim přibude osmý vůz a to zbrusu nová Toyota C-HR, která je netrpělivě očekávaným crossoverem v segmentu nižší střední třídy.
„Naši prodejci mají z Toyoty C-HR ohromnou radost,“ poznamenal Karl Schlicht a dodal: „Tento měsíc jsme začali přijímat objednávky a jsme si jistí, že tento nováček v rostoucím segmentu crossoverů ještě napomůže k posílení našich prodejů v roce 2017. Z dosavadních reakcí trhu vidíme, že bezmála 70 % zákazníků se rozhodne pro hybridní pohon.“
Dalším velkým posunem oproti předchozí generaci je nový Prius Plug-in Hybrid, který byl v době uvedení (2012) vůbec prvním plug-in hybridem na trhu, a to celosvětově. Nový Prius Plug-in Hybrid nabízí dojezd více než 50 km čistě na elektřinu s normovanou spotřebou paliva pouhý 1 litr na 100 km (emise CO2 na úrovni 22 g/km).
Prémiové hybridní vozy Lexus
Od ledna do srpna 2016 se v Evropě prodalo 28 782 vozů Lexus s hybridním pohonem.Lexus v Evropě prodává celkem sedm hybridních modelů: CT 200h, IS 300h, RC 300h, GS300h/450h, NX 300h, RX 450h a LS 600h. Automobilka již představila osmý model, jehož prodeje začnou v polovině roku 2017. Jde o nové kupé LC 500h se zbrusu novým vícestupňovým hybridním pohonem. Nejprodávanějšími modely Lexus v Evropě jsou NX 300h (10 936 prodaných vozů od ledna do srpna 2016), nové RX 450h (6 052) a CT200h (5 519).
Studie ukazuje, že nový Prius od Toyoty dokáže využívat elektřinu ještě efektivněji
Výzkum nedávno realizovaný Římskou univerzitou (Università di Roma) ukázal, že nový Prius čtvrté generace se v rámci typických krátkých cest po městě pohybuje převážnou dobu a na převážném úseku trasy v režimu s nulovými emisemi. Data nashromážděná v rámci více než 2200 km testovacích jízd, simulujících typický pohyb uživatelů po Římě, ukázala, že vozy Prius zapojené do testování strávily v průměru 73,2 % cestovního času (62,5 % ujeté vzdálenosti) v režimu s nulovými výfukovými emisemi. Tyto hodnoty zohledňují i dobu, kdy vůz nehybně stál na místě s automaticky vypnutým spalovacím motorem.
Ještě lepších výsledků Prius dosáhl v typické městské zástavbě, kde mají otázky hluku, znečištění a kvality ovzduší ještě vyšší prioritu. Na těchto úsecích trasy Prius vykazoval nulové emise po 79,4 % cestovního času, resp. 76,3 % ujeté vzdálenosti.
Na dosažených výsledcích má zásluhu kvalitní hnací ústrojí Toyoty, kterým je nejnovější systém Hybrid Synergy Drive. Bezmála 45 % hnací síly zprostředkoval elektromotor, přičemž 34,3 % této elektřiny vyrobil systém rekuperačního brzdění. Jinými slovy, více než třetina energie využité k pohonu kol testovacích vozidel byla vyrobena prostým brzděním nebo zpomalováním vozidla2.