Dopravní značky se na silnicích nějakým způsobem objevují už stovky let a neustále se vyvíjejí. I v dnešní době vznikají další nové. Ta nejnovější, o které víme, informuje o nepříjemných situacích. Řidičům by měla na silnicích vlastně pomáhat.
Jde o dopravní značku, jejíž základním bodem je červená tečka na bílém obdélníku, který doplňuje černá šipka. Vyskytuje se v Německu a jak možná tušíte, ona červená tečka značí nebezpečí nebo naopak třeba častou tvorbu kolon a podobně, přičemž černá šipka řidičům radí zpravidla lepší a rychlejší cestu. Značky umisťují místní samosprávy podle zkušeností s dopravou ve svém městě nebo konkrétní oblasti.
Tato dopravní značka není určena pouze pro řidiče osobních aut, ale pro všechny dopravní prostředky, takže i pro řidiče autobusů i nákladních aut. Značka by měla řidičům pomoci například při cestě přes město nebo naopak při cestě z města na dálnici a podobně.
Slováci mají novou dopravní značku. Má přednost před semaforem
Historie dopravního značení v Československu
Dopravní značení na území Československa má své počátky ještě za Rakousko-Uherska. Historie některých prvků dopravního značení sahá až do středověku. První pokusy o zavedení systematického orientačního značení spadá do třetí čtvrtiny 19. století. Roku 1910 bylo v Čechách, bez velkého úspěchu, vydáno první nařízení, které ukládalo umístit výstražné značení podle uzavřené mezinárodní smlouvy.
Systematické značení prováděl Autoklub Republiky Československé na základě smlouvy s ministerstvem od roku 1928. Legislativně byly první výstražné dopravní značky v Československu kodifikovány od 1. listopadu 1935. V květnu 1938 byly zavedeny dopravní značky a signály pokrývající již celou škálu významů.
Od 1. listopadu 1939 bylo barevné provedení výstražných dopravních značek v Protektorátu Čechy a Morava změněno do nynější podoby. Při dalších změnách (např. 1961, 1967, 1976, 1990) postupně přibývaly nové druhy značek a u některých se měnilo jejich provedení.
Značky nenahradí logické jednoduché a systémové řešení dopravy. Dobrým příkladem jsou státy západním směrem. Podle mých dlouholetých zkušeností je nejlépe řešena doprava ve Španělsku. Je mnohem bezpečnější a je tam mnohem méně dopravních značek. Španělsko je dobrým příkladem pro celou Evropu.
Prý kde se tvoří kolony . To by ty značky museli umístit na všechny zbylé silnice ,které zůstali otevřené po všech uzavírkách
Z množství značek už mám zácpu. To musí člověk pořád čučet do prava aby se nedopustil přestupků a neplatil pokuty. Co se děje před ním je v podstatě jedno.
Samosprávy ji budou používat jako „Nejezděte nám do centra“…
U nás je všeobecně přeznačkováno…. a vymýšlí se další nesmysly.
V České Lípě vymysleli novou dopravní značku.Zákaz objíždění autobusu.Je modrá,špatně postřehnutelná.Tam se vybralo pokut.
Mě to připadá jako: rovně Japonsko, odboč doleva.
👍😂🤣
To se povedlo 😀
Tak to je trefa do červeného. Pod tou značkou by měly být vysvětlivky. Moc jsem se nasmála. Dík za koment. Zdena
Něčeho podobného jsem si všiml v sobotu u Jestřebí, dělají tam kruháč a ta samá značka, máte pravdu je to na pendrek vidět.
Další blábol a matení veřejnosti. Platné dopravní značky v ČR jsou dané vyhláškou, tato tam rozhodně není. Pokud jste ji někde viděli, ta možná v zahraničí, ale u nás se používat nesmí.
V textu se píše, že je zatím jen v Německu.
No to se tam tedy opravdu nepíše. Jestli to, že se jedná o Německo, máme vytušit ze zdroje pod úvodním obrázkem, tak to se nedá považovat za „v textu se píše“
Japonci vlevo xD