Pětisetkilometrovou rychlostní zkoušku nachystali v pátek pořadatelé účastníkům dálkové rally Africa Eco Race. V saharské pustině se ve čtvrté etapě neztratila ani posádka týmu Toyota Gazoo Racing Czech Tomáš Ouředníček a Lukáš Barták ve voze Toyota Hilux GR V8 T1+.
„Přestože to byla velmi dlouhá etapa, tak jsme se nešetřili a vyrazili jsme v dobrém tempu. Bohužel jsme ztratili asi čtvrthodinu hledáním jednoho bodu a nechali se předjet dalšími auty, která jsme pak museli zase předjíždět my. Před koncem jsme už byli fyzicky zničení a pořadatelé nám na závěr nachystali náročnou technickou pasáž v malých dunách. Už jsem vysílením nemohl ani točit volantem a jsem velmi rád, že jsem v cíli,“ konstatoval pilot Tomáš Ouředníček.
Stejně jako ve čtvrtek dojel do cíle s druhým nejlepším časem, za Francouzem Fretinem ve speciálu Century CR6 zaostal o čtyři a půl minuty s rychlostním průměrem přes devadesát kilometrů v hodině. V celkovém pořadí soutěže drží Ouředníček třetí pozici, ztrátu na Belgičana Vroninkse se mu včera podařilo stáhnout o necelou minutu.
V sobotu čeká na závodníky 633 kilometrů dlouhá pátá etapa, 435 kilometrů z toho tvoří rychlostní zkouška. Poslední marocké dějství povede karavanu typickou pouštní scenérií jižního Maroka, střídat se budou duny s rychlými cestami po plochém tvrdém písku. Závodníci dorazí do Dakhly, kde stráví volnou neděli.
Sobota bude pro Ouředníčka s Bartákem, jediné české zástupce v kategorii aut, bezpochyby dramatická i proto, že bude krom navigace a záludností trati třeba stále sledovat také přehřívající se diferenciál zadní nápravy. K tomu se navíc během včerejšího dne objevila další nepříjemná hrozba. „Zjistili jsme, že do oleje v motoru pronikla voda. To mohlo znamenat fatální problém a konec v závodu. Naštěstí byl příčinou jen netěsnící mezichladič, který se podařilo provizorně překlenout a můžeme pokračovat,“ popsal Tomáš Ouředníček.