Mitsuoka-Buddy

Japonský výrobce aut Mitsuoka se rozhodně nesnaží zapadnout, ba naopak. Vyrábí extravagantní vozidla, o něž je ale velký zájem. Loni představil první SUV s názvem Buddy a auto si získalo takový úspěch, že musela být navýšena výrobní kapacita.

Malá japonská automobilka Mitsuoka vyrábí velmi svérázné automobily. Charakteristické jsou svým retro provedením. Konkrétně SUV Buddy je inspirováno americkými SUV z osmdesátých let minulého století. A ono to na zákazníky doopravdy funguje!

Přečtěte si také:  Mezi 10 nejprodávanějšími SUV světa je 9 asijských modelů. Evropa tu má jen 1 kousek

Výrobní kapacita se musela zdvojnásobit

O SUV je nyní obecně velký zájem, lidé se v nich cítí bezpečněji. Vlastně tedy není až takovým překvapením, že si zákazníci oblíbili i model Buddy. Mitsuoka plánovala vyrábět 150 kusů tohoto modelu ročně (říkali jsme vám, že jde o malou automobilku), kapacita však musela být zdvojnásobena. I tak je nicméně výroba značně pomalá. Na svého nového Buddyho musíte čekat dva roky. Aktuálně tedy Mitsuoka řeší, jak výrobu urychlit.

Předělaná Toyota RAV4

Buddy stál za to už od začátku, výrobce se nicméně rozhodl ho ještě trochu vylepšit. Změnil se design i barva litých kol, rozšířila se výbava. Nově ve standardní výbavě najdete parkovací kameru. Ve vyšších specifikacích získáte taktéž ventilaci předních sedadel.

Nutno však podotknout, že Mitsuoka si nevyrábí vlastní techniku. Používá komponenty od jiných automobilek, základ modelu Buddy tvoří konkrétně základ z Toyoty RAV4. I dvoulitrový motor je původem z Toyoty, můžete získat i 2,5litrový hybrid. Volitelně je k dispozici pohon všech kol.

Moderní auta v retro provedení

Ve skrze jde o velmi dobrý nápad. Mitsuoka vezme základ z existujícího vozidla a napasuje na něj vlastní retro design. Zákazníci jsou nadšení, protože dostanou technologii, jež je ověřená a funguje, zabalenou v hezčím těle. Stejně tomu bylo třeba s Mazdou MX-5, tu Mitsuoka přepracovala do svého modelu Himiko, roadsteru s pohonem zadních kol.

Velmi významným milníkem je taktéž roadster Rock Star. Ten je postaven taktéž na Mazdě MX-5, ale nabízí spíš design Chevroletu Corvetty. Designéři ve firmě Mitsuoka se prostě nebojí hravých kombinací. Rock Star byl také důvodem k expanzi, tehdy v roce 2018 o něj byl obrovský zájem.

Přečtěte si také:  Nová Toyota RAV4 ADVENTURE je hybrid, který cílí na dobrodružnější řidiče

Úspěšný rok pro automobilku Mitsuoka

Je to ale až Buddy, kdo firmě zajistil enormní úspěch. Letošní rok je pro malou japonskou automobilku velmi úspěšný. Na domácím trhu už v listopadu překonala 1000 objednávek ročně, což je poprvé od roku 1998. Přes 60 % objednávek přitom tvoří právě objednávky modelu Mitsuoka Buddy. Retro SUV, s nímž na silnici rozhodně zazáříte, a to Japonci oceňují. V přelidněném státě s radostí vítají každý způsob, jímž se mohou odlišit od ostatních.

Přidat komentář