Boje mezi taxikáři a pražským magistrátem jsou sice v tuto chvíli u ledu, ale něco nám říká, že ne na dlouho. Ačkoliv souhlasíme s tím, že Uber by měl mít oporu v zákoně a následně dodržovat nastavená pravidla, hloupé stávky a agresivní výpadky taxikářů jsou pro nás zcela nepochopitelné. Co tedy bude následovat poté, co Uber zrealizuje své velkolepé plány?

Ty totiž hovoří o tom, že Uber postaví flotilu až 24 tisíc automobilů, které budou přepravovat pasažéry bez přítomnosti řidiče. Tedy, alespoň tak hovoří smlouva mezi Uberem a značkou Volvo, která by se měla postarat o dodávku autonomních vozidel. Základem by měl posloužit model XC90, ovšem upravený pro potřeby samočinného řízení. O tuto technologii se zase postarají technici Uberu.

A nemluvíme o nějaké vzdálené budoucnosti. Vize Uberu a Volva mluví už o roku 2019, kdy by měla do ulic vyrazit první auta. Celá flotila by pak měla plně a bezpečně fungovat už v roce 2021. Jenomže to celé má pár háčků. Tedy, hlavně jeden velký, kterým je bezpečnost. Volvo takto upravené modely XC90 už rok testuje, ale zatím se potýká s celou řadou bezpečnostních problémů. Samočinné řízení se totiž stále neumí vyrovnat se všemi nástrahami provozu, který vytváříme my lidí.

A tím pádem se sem tam stanou lehce nepředvídatelné problémy, které mohou končit nehodou. A s tím prostě drátky a chytré systémy zatím počítat neumí. I Volvo proto řeší spousty technických potíží, kdy autonomní řízení přehlédlo cyklistu nebo projelo na červenou. A je otázka, jestli se mu to tak rychle povede. My na to ovšem nesázíme.