Také jste jako malé děti museli skočit do každé louže? Některým lidem to vydrželo až do dospělosti, jen své dětské tělo vyměnili za obří monster trucky. V Americe se pořádají závody v tom, kdo dojede nejdál bahnitým příkopem. A vypadá to jako pořádná zábava!

Tohle soutěžení ale není nic pro citlivky, kteří si neradi ušpiní auto. A už vůbec né sebe. Úkolem těchto závodů je totiž projet co nejdál pořádným měkkým bahnem. A že to není vůbec jednoduché dokazuje přiložené video.

V tom uvidíme spoustu více či méně odvážných jedinců, kteří se svých terénních speciálech snaží ujet co nejvíce metrů. Liší se i jejich techniky. Zatímco někteří na to jdou „po Clarksonovsku“, tedy s co největším výkonem, jiní se snaží projet tak, aby jim neproklouzlo ani jedno kolečko. Podle toho, kam jedni i druzí dojedou, se ale s určitostí nedá říct, která technika je lepší. Naopak s jistotou se dá říct, že to baví publikum, ale i samotné soutěžící.

Velmi překvapivý je ale vítěz, který projede hluboký příkop celý tam, ale i zpátky. Nemá ale upravený monster truck, nýbrž poměrně kompaktní ruský off-road SHERP. Jeho technika je vážně zajímavá. Jde o off-road s nevelkou karoserií, která na délku měří 3400 mm, vysoká je 2300 mm a  šířka je 2520 mm. Karoserii ale takřka zastiňují čtyři obrovské pneumatiky, které jsou nejen určeny pro pohyb na souši, ale ony umějí rozpohybovat auto také na vodě. Pod tu se totiž Sherp zcela nepotopí, i díky relativně nízké hmotnosti 1,3 tuny. 

Hodně zajímavý je i pohon. Pokud byste čekali nějaký velký motor, budete zklamaní. Pohání ho 1,5litrový naftový motor Kubota V1505-t s výkonem 33 kW. Ten je spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, která má velmi krátké převody, což je v terénu potřeba. Maximální rychlost je jen 45 km/h, ale oproti tomu je tu velký dojezd. Hlavní nádrž má objem 58 litrů, ale doplňují je další čtyři 50litrové v každém kole. Na jednu motohodinu prý Sherp spotřebuje 2-3 litry nafty. Nevýhodou ale je, že po 50 motohodinách je potřeba motor servisovat.