ferrari-849-testarossa-2026

Testarossa je zpět! Ferrari ukázalo monstrum s výkonem přes tisíc koní

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Ferrari - Foto: Ferrari - 11. 9. 2025


Některá jména v automobilovém světě mají takovou moc, že vyvolají vzpomínky i u lidí, kteří jinak auta příliš neřeší. Bezpochyby mezi ně patří třeba Testarossa. V osmdesátých letech to bylo auto, které definovalo supersporty. Mělo extravagantně širokou záď, lamely na dveřích a zadních blatnících a charisma, jaké se jen tak nerodí. Teď se tohle legendární jméno vrací. Jenže Ferrari se rozhodlo, že nepůjde jen o nostalgickou hru na minulost. Nové Ferrari 849 Testarossa je ukázkou toho, co dokáže nejmodernější technika, když se spojí s tradicí.

1050 koní, tři elektromotory a osmiválec, který křičí do světa

Základem novinky je přepracovaný čtyřlitrový osmiválec s dvěma turby. Patří do rodiny motorů, které opakovaně sbíraly ocenění „Engine of the Year“, ale tentokrát dostal nový blok, hlavy válců, výfuk i turbodmychadla – vůbec největší, jaké Ferrari kdy do sériového auta nasadilo. Výsledkem je výkon 830 koní. Jenže tím to nekončí. Jsou tady totiž ještě tři elektromotory: dva vpředu a jeden vzadu. Celkem se tak výkon zastavil na hranici 1050 koní.

Na papíře to znamená sprint z nuly na stovku za 2,3 sekundy a maximálku přes 330 km/h. A že je to vážně rychlé auto, to potvrzuje i jeho čas na testovací trati Fiorano. Nová Testarossa je tam o 1,5 sekundy rychlejší než dosavadní vrchol nabídky v podobě SF90 Stradale.

Tohle auto se tak stává nejvýkonnějším sériovým Ferrari všech dob. Nejde přitom jen o honbu za čísly. Elektrický pohon tu není pro parádu, protože zajišťuje pohon všech kol, nabízí okamžitý zátah při akceleraci a navíc auto umí jezdit i čistě na elektřinu. Teoreticky až 25 kilometrů s omezeným výkonem 163 koní. Energii dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 7,45 kWh, která je uložená tak, aby co nejméně narušila ideální vyvážení hmotnosti.

Při pohledu na všechny ty technologie by se dalo čekat, že auto bude těžší než předchůdce SF90 Stradale. Jenže ve Ferrari se opravdu snažili. I přestože jsou tu elektromotory, baterie i elektronika, váží nová Testarossa prakticky stejně jako předchozí SF90 Stradale. Výsledkem je nejlepší poměr výkonu k hmotnosti v historii značky. A to je údaj, který má u Ferrari snad větší váhu než samotný výkon.

Aerodynamika inspirovaná prototypy

Design nového Ferrari 849 Testarossa je ostrý, moderní a zároveň odkazuje na minulost. Inspirací byly závodní prototypy ze sedmdesátých let i původní Testarossa z osmdesátek. Typickým prvkem je dvojitý zadní spoiler, agresivní čelní partie nebo černý pruh spojující přední světlomety. V nabídce jsou i nové barvy: červená Rosso Fiammante s perleťovým efektem a žlutá Giallo Ambra.

Všechny ty spoilery tu nejsou jen pro parádu. Každá křivka má svou funkci. Výsledkem je přítlak 415 kilogramů při 250 km/h, tedy o 25 kg víc než u SF90. Zlepšilo se i chlazení motoru a brzd (o celých 15 %).

Interiér

Uvnitř se nové Ferrari 849 Testarossa snaží spojit to nejlepší z obou světů – tradiční i moderní pojetí. Na jedné straně tu jsou moderní displeje a digitální rozhraní, na straně druhé klasické prvky, které si fanoušci Ferrari žádají. Ikonické červené tlačítko na startování zůstalo na volantu. A stejně tak další mechanické ovladače. Přibylo ale nové uživatelské rozhraní, které podle automobilky zjednodušuje ovládání a umožňuje jednoduše volit jízdní režimy – od čistě elektrického až po okruhový Qualify.

Samotný kokpit je tvarovaný tak, aby řidiče doslova obepnul. Ergonomie byla přepracována, centrální tunel je čistší a praktičtější. K dispozici jsou i nové sedačky. Vybírat lze ze dvou variant, přičemž ta první je pohodlnější varianta pro delší cestování, ta druhá pak karbonová skořepina pro ty, kdo chtějí maximální sportovní zážitek.

Zvuk, který nepřeslechnete

Ferrari ví, že vůz bez pořádného zvuku by nebyl opravdovým Ferrari. Proto dostal osmiválec výfuk z lehkého Inconelu s větším průměrem a plochou klikovou hřídel. Výsledkem je výraznější projev v nižších a středních otáčkách a gradace výkonu až k omezovači na 8300 ot./min. Navíc inženýři upravili kalibraci převodovky tak, aby při prudkém přeřazení zazněl zvuk jako u závodního auta.

Assetto Fiorano: pro ty, kterým nestačí ani tisíc koní

Ferrari myslí i na zákazníky, kteří chtějí ještě víc. Speciální verze Assetto Fiorano odlehčila auto o dalších 30 kilogramů díky karbonovým kolům a titanovým prvkům. Podvozek je tvrdší, aerodynamika ještě agresivnější a design doplňuje speciální pruhovaný polep. Ve výsledku působí tato varianta spíš jako vůz připravený rovnou na závodní trať než na silnici.

Cena a verze

Nové Ferrari 849 Testarossa přijíždí jako kupé i roadster s označením Spider s pevnou skládací střechou, jejíž otevření nebo zavření zabere zhruba 14 sekund.

Cena startuje na 460 tisících eur (asi 11,2 milionu korun) za kupé. Otevřený Spider vyjde minimálně na 500 tisíc eur (asi 12,2 milionu korun).

Tradice jménem Testarossa

Název Testarossa nepoužilo Ferrari náhodou. Poprvé se objevil v roce 1956 u závodního vozu 500 TR a později se stal synonymem pro ikonický model z roku 1984. Označení odkazuje na červeně lakovaná ventilová víka, která zdobila nejsilnější motory značky. Pro Ferrari to není jen marketingový tah, ale je to pocta vlastní historii, která zároveň dává nový směr budoucnosti.

💸 Ceny pojištění rostou!

Zajistěte si nejlevnější autopojištění, než zase zdraží.

📊 Porovnat a ušetřit

Zabere to jen 2 minuty • Výsledek hned

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru