test-renault-megane-grandcoupe-tce-140-edc-2025-2

Test Renault Megane GrandCoupé TCe 140 EDC | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 2. 2. 2025


Když si dnes budete chtít jít pro nový Renault Mégane, budete mít opět na výběr dvě auta. Bylo to tak před lety, kdy na trhu byl původní Mégane s karoserií pětidveřového hatchbacku, kombíku a sedanu a k němu přišel elektrický Mégane E-Tech. Mezitím se sice původní spalovací verze přestaly prodávat, takže tu byl Mégane opět jen jeden, ale to se v minulém roce změnilo. Renault totiž vrátil do nabídky Mégane GrandCoupé.

„Emise“ ho zdražily

Renault Mégane GrandCoupé je klasický tříprostorový sedan, který nabízí docela jednoduchou techniku a přišel i s pěknou cenovkou. Cena se ale na přelomu loňského a letošního roku poměrně výrazně změnila, když auto prakticky ze dne na den o desítky tisíc zdražilo. Může za to přísná flotilová emisní politika EU. Tohle auto je totiž se svými emisemi výrazně nad limitem a Renault „za něj“ bude platit pokuty. Tuhle zátěž tak (stejně jako většina ostatních automobilek) promítá do kupní ceny.

Ještě před koncem roku totiž byla základní cena jen 469 000 Kč, ale v lednu už se Mégane GrandCoupé prodává minimálně za 589 000 Kč. Příplatek za verzi se sedmistupňovou automatickou převodovkou EDC, kterou má i testované auto, je 50 tisíc korun. Mimochodem, motor si nevyberete, nabízí se pouze jediný.

Tak, jak ho známe

Renault Mégane GrandCoupé jsme v testu měli v roce 2021, kdy měl relativně čerstvě po posledním faceliftu. I dnes vypadá stejně a od ostatních aut v současné nabídce francouzské automobilky se odlišuje. Nese totiž ještě starý designový jazyk. Přední světlomety tak mají „ocásky“ a zadní světlomety jsou tvořené typickými linkami, které jsou téměř zcela propojené. Nejnovější Renaulty už mají denní svícení samostatně v nárazníku a zadní světlomety jsou oddělené.

Rozdíly jsou vidět i v kabině, přestože displej orientovaný na výšku má i Mégane GrandCoupé. Ten má ale navíc i poměrně dost fyzických tlačítek a mechanických ovladačů, takže jeho ovládání je intuitivnější a dá se dělat i poslepu. A je tu i klasický mechanický volič automatické převodovky, nové modely už mají páčka na pravé straně pod volantem. Interiér původního Méganu jednoznačně nepůsobí tak moderně (aby také ne, když byl představen v roce 2015) a není tak „čistý“. Ale vadí to?

Přesto tu novinky jsou. A může za to EU. Mluvíme o moderních jízdních asistentech. I Renault Mégane GrandCoupé dostal aktivní hlídání jízdních pruhů, ale i upozorňování na překročení rychlosti – říká se tomu inteligentní asistent rychlosti, ale je to spíše otravný pípák… Modely koncernu Renault ale mají tu skvělou funkci, tlačítko s autíčkem v kolečku a systém s názvem MySafety Perso. Do tohoto nastavení si můžete nadefinovat, které jízdní asistenty při jízdě chcete mít aktivované a které naopak ne. Toto nastavení si pak vyvoláte dvojitým stiskem tlačítka nalevo od volantu. Musíte to ale udělat vždy po každém nastartování auta, EU totiž požaduje, aby byly všechny asistenty po každém nastartování auta aktivní. Skvělé ovšem je, že nemusíte dlouze listovat v Menu a po jednom je vypínat, pokud je při jízdě aktivní mít nechcete.

test-renault-megane-grandcoupe-tce-140-edc-2025-12
Test Renault Megane GrandCoupé TCe 140 EDC | 2025

Benzinová jedna trojka a pohon předních kol

Jedinou možností pro pohon je motorizace s názvem TCe 140. Jde o čtyřválcovou jedna trojku se 140 koňmi, která pohání výhradně přední kola. Na výběr máte, zda ji bude motor pohánět skrze manuální šestistupňovou převodovku nebo přes sedmistupňovou automatickou (dvouspojkovou) převodovku EDC.

Technické údaje říkají, že motor nabídne výkon 103 kW/140 koní při 4500 až 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 240 Nm už při 1600 otáčkách za minutu, přičemž maximum vydrží až do 3750 otáček za minutu. S převodovkou EDC pak dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,8 sekundy a maximální rychlost je (u Renaultů tradičně elektronicky omezena na) 175 km/h.

Jízdní projev motoru i celého auta je vlastně docela příjemný. Díky širokému spektru, v němž je dostupný maximální točivý moment nemusí převodovka zbytečně moc řadit a většinu běžného zrychlování zvládne se zařazeno rychlostí. Auto se nejlépe cítí při pohodové jízdě, kdy řidič nikam nespěchá a prostě splyne s okolním provozem. I díky tomu se dá jezdit i kolem 6 l/100 km.

test-renault-megane-grandcoupe-tce-140-edc-2025-6

Motor je vlastně příjemný, přestože to není žádný trhač asfaltu, ale totéž už se nedá říct o automatické převodovce. Ta funguje hezky a řadí hladce v situacích, kdy už je auto v pohybu, ale jakmile se teprve rozjíždíte z místa, je trochu zbrklá. Nedokáže se rozjet úplně hladce. A vyniklo to o to víc, že jsme ve stejném týdnu testovali také Dacii Jogger s hybridním pohonem, která se naopak rozjížděla opravdu hladce.

Pro zmiňovanou pohodovou jízdu je naladěn i podvozek. Ten je totiž spíše houpavější a naladěný na komfort, ale není to zase zbytečně měkké auto. Na silnici se i s 18″ koly auto pohybuje vcelku pohodlně, nijak výrazně nezakopává o výmoly ani vystouplé nebo propadlé kanály a od podvozku je tiché. Jakmile byste však chtěli nějak výrazněji zrychlit a dokonce snad třeba „řezat zatáčky“, zjistíte, že na to tohle auto úplně stavěné není. Platí to i přestože můžete zvolit sportovní jízdní režim, v němž se zrychlí reakce na plyn a ztuhne řízení, ale měkčí podvozek zůstáne, elektronicky nastavitelné tlumiče tady nejsou. Potěší však, že ani na nekvalitních silnicích není auto nějak výrazněji neklidné.

Závěr

Testovaný Renault Mégane GrandCoupé je autem, které se dá koupit jako nové, přestože už má vlastně na hrbu pár zářezů. I díky tomu ovšem hlavně ty zákazníky, kteří nechtějí do auta velké displeje a dotekové ovládání, ale naopak dávají přednost tomu, že auto není počítač, ale mělo by hlavně jezdit a nerozptylovat řidiče v situacích, kdy si chce třeba jen přepnout teplotu klimatizace nebo aktivovat vyhřívání zadního skla nebo pustit vnitřní okruh klimatizace. Vlastní tlačítko tady má i systém Start/stop. Jde navíc o vcelku prostorné auto, čtveřici pasažérů i s jejich zavazadly (pozor jen na malý vstup do kufru, protože jde o klasický sedan) odveze úplně v pohodě a navíc pohodlně a i překvapivě tiše.

Technické údaje:

Auto:

Renault Megane GrandCoupé TCe 140 EDC

Motor:

řadový čtyřválec

Objem válců:

1333 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

103 kW/140 koní při 4500 – 6000 ot./min

Točivý moment:

240 Nm při 1600 – 3750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

9,8 s

Maximální rychlost:

175 km/h

Převodovka:

6° manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

6,2 l/100 km

Emise CO2:

140 g/km

Objem nádrže:

50 litrů

Délka:

4632 mm

Šířka:

1814 mm

Výška:

1443 mm

Rozvor:

2711 mm

Provozní hmotnost:

1381–1467 kg

Objem zavazadlového prostoru:

550 litrů

 


TIP: Hledáte nové auto na operativní leasing?
 
Podívejte se na nabídku ihned dostupných vozidel za výhodné ceny. Můžete vybírat z desítek aut, ale také z různých možností nájezdu i délky pronájmu.
 
Chci operativní leasing!
 
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru