Rodinnou loď jménem Renault Espace jsme tady měli zhruba před rokem, Francouzi ho ale na sklonku předešlého roku stihli lehce omladit. Změny nejsou moc radikální, což bude možná souviset s tím, že se potichu mluví o konci řady Espace. A to by byl smutný konec zakladatele velkoprostorových rodinných aut.
Na to každopádně odpoví až čas, teď si můžeme říct, co všechno se změnilo. Pokud máte Espace pořádně nakoukaný, všimnete si přepracované grafiky předních světel. A nešlo jen o grafiku, nově jde o matrix Full-LED světla, která umí vykrýt okolní provoz. A nutno dodat, že svítí opravdu výborně. Aby se neřeklo, tak se jemných retuší dočkal také přední nárazník a také se změnil design kol. A to je zvenku tak nějak.. všechno.
Ani uvnitř se Francouzi vyloženě nepřetrhli. Těch pár změn nicméně interiér konečně posunulo do luxusní třídy, kam měla výbava Initiale Paris od začátku namířeno. Budíky už jsou konečně tvořeny jedním velkým displejem, mnohem hodnotněji vypadá středový panel a skvěle působí také kosočtvercové prošívání ve dveřních výplních a sedadlových bočnicích. Suma sumárum vypadá vnitřek výborně a se stejnou péčí byl očividně také smontovaný, protože nikde nic nevrže, tlačítka mají jasný chod a logické rozmístění.

Hlavní displej infotainmentu je trochu nezvykle orientovaný na výšku, je to ale poměrně chytré řešení, které se objevuje čím dál častěji. K samotné ergonomii se toho příliš vytknout nedá, snad jen to chybějící kolečko na regulaci hlasitosti, jehož absenci jsem ani po týdnu nestrávil (hlasitost se ovládá dotekem na displeji nebo na ovladači pod volantem), po funkční stránce tady ale všechno funguje tak, jak má. Auto je mimochodem pořád připojené na internet, takže navigace přesně ví, kam vás poslat rozhodně nemá. A taky kde to pojede jako po másle.
Továrna na prostor
Jestli s něčím Espace nemá problém, tak je to prostor. Toho je tady na rozdávání, obzvlášť v pětimístné verzi, kterou jsme testovali. Kufr je ohromný, místa ve druhé řadě je královsky, nemluvě o pohodlí, jež nabídnou přední sedadla. Roli rodinného auta zvládá výborně, stejně dobře ale můžete vyrazit ve dvou na dovolenou s horskými koly v kufru. Sedadla ve druhé řadě je možné z kufru sklopit jedním tlačítkem a rázem máte před sebou 2101 litrů. Ve standardním uspořádání s pěti sedadly je to výborných 680 až 785 litrů, to podle pozice sedadel.
Nabídka motorizací dost zásadním způsobem prořídla. Momentálně pořídíte pouze vznětový čtyřválec naladěný na 200 koní. S ním se Espace dostane na stovku zhruba za devět sekund a umí jet až 215 km/h, takže ani na německém autobahnu nebude předurčen k plahočení v pravém pruhu.

Motor je spojený se šestistupňovým automatem, s nímž si výborně rozumí. Jasně, na dnešní dobu těch rychlostí není moc, ale v reálném světe vám to vůbec nebude vadit. Převodovka řadí hladce a hlavně vždycky ví, co má zařadit.
Jestli by třeba osmikvalt nebyl úspornější? Těžko říct, protože v aktuální konfiguraci dokázal Espace jezdit za 6,2 až 6,5 litru nafty na sto, což jsou na takový kolos opravdu skvělé hodnoty. V kombinaci se 62litrovou nádrží tak zvládne bez problémů ujet tisícovku kilometrů na jedno tankování, což už dnes moc aut nedokáže.
Docela zajímavou specialitou některých renaultů je systém natáčení zadních kol 4Control, který mi třeba v menším Méganu moc nesedl. Tady ale funguje o poznání lépe. Nenucenost Audi mu sice chybí, ale nemá k tomu daleko. V zatáčkách díky tomu rázem působí jako mnohem menší a mrštnější auto. Plusové body sbírá i samotný podvozek, a to devatenáctipalcovým kolům navzdory. Je výborně odhlučněný a na nerovnostech nemlátí. Velmi dobře pohlcuje nerovnosti, neodskakuje ani nedupe.

Závěr a cena
Renault stál u zrodu velkých rodinných aut. A páté vydání modelu Espace jen dokazuje, jak skvěle tuhle kategorii Francouzi ovládají. I když se doba změnila a Espace se designem posunul směrem ke kategorii SUV, zůstává pořád praktickým, pohodlným a skvěle vybaveným autem, které bravurně zvládá roli rodinného přepravníku.
Aktuálně Espace pořídíte pouze s jedním motorem a pouze ve vrcholné výbavě Initiale Paris. V ní je sice prakticky všechno, co můžete potřebovat, na druhou stranu to ale také znamená, že vás Espace přijde nejméně na milion a čtvrt. Jenže u konkurence podobně vybavené auto nepořídíte o moc levněji…
| Typ vozu: | Nový |
| Značka: | Renault |
| Typ: | Espace |
| Motor: | vznětový čtyřválec |
| Objem válců: | 1997 ccm |
| Plnění motoru: | přeplňování turbodmychadlem |
| Palivo: | nafta |
| Pohon: | předních kol |
| Výkon: | 147 kW (200 k) při 3500 ot./min. |
| Točivý moment: | 400 Nm při 1750 ot./min |
| Zrychlení 0–100 km/h: | 9.1 s |
| Maximální rychlost: | 215 km/h |
| Převodovka: | šestistupňová automatická |
| Spotřeba paliva (l/100 km): | 5.5/6.3/5.0 |
| Emise CO2: | 145 g/km |
| Objem nádrže: | 62 litrů |
| Délka: | 4857 mm |
| Šířka: | 1888 mm |
| Výška: | 1677 mm |
| Rozvor: | 2884 mm |
| Pohotovostní hmotnost: | 1850 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 680-785 / 2101 l |
| Ceník: | ke stažení zde |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek




