V červenci jsme se proháněli po Beskydech v sedmimístné variantě s mild-hybridním Peugeotem 5008. Teď prubneme stejný vůz pro pětici pasažérů, jenž nabízí královský kufr. A samozřejmě ve vrcholné výbavě GT.
Nádherný Peugeot 5008 si přebíráme za tmy. O to víc vynikají vertikální adaptivní Pixel LED světlomety, jež jsou inspirované lvími drápy. Tenhle dynamický ráz složený až z 30 000 pixelů nás nepřestane fascinovat. Pokud by byl evropský šampionát světlometů, Peugeot by stál určitě na bedně. Navíc perfektně fungují!
Testování opět probíhá s modrým metalickým odstínem Obssesion. Nechceme konstatovat, že by byl tuctový. To vůbec. Jen jsme týden putovali po severoafrickém Maroku, a tam jsme potkávali laky, které modelu slušely přece jen o ždibec víc. Zvlášť černé lakování Perla Nera nás na periferii Casablanky uchvátilo. Při penetraci saharské pouště si naši pozornost zase získalo nekřiklavé modré lakování Ingaro.
Ale zpátky do ucpané a ledové Prahy. Brr! Mild-hyhridní „pět tisíc osma“ stojí na modulární platformě STLA Medium, jež je navržena primárně pro elektromobily. Na jídelním lístku Peugeotu 5008 si tak hosté mohou vybírat z ryze baterkového, plug-in hybridního a hybridního derivátu. Posledně jmenovaného si z menu volíme my.

Přílišná složitost
Obecně první, co činíme, je propojení chytrého mobilu s vozem. Učiníme výjimku. Mažeme rovnou do zavazadelníku s vyjímatelnou přepážkou. Tam se nám dvoří 994 litrů prostoru. Po sklopení sedadel dokonce až fenomenálních 2 310 litrů. Tam by se snad vešel i Jon Brower Minnoch, jehož váha dosáhla skandálních 635 kilogramů v roce 1978. Chudák už ve dvanácti letech vážil 133 kilogramů. Ale to jsme odbočili…
Srostlý jedenadvacetipalcový displej, který kombinuje digitální přístrojový štít i dotykový infotainment v jedné destinaci disponuje povedenou grafikou. Reflektujme nicméně jeho loudavost. Než jsme se dostali k vyhřívaní volantu, poslední články ukazováků se proměnily v rampouchy. Abnormální vrstevnatost a jistá pomalost mrzí. A to i třeba v případě nahřátí věnce, které rovněž relativně trvá.
Co udělal inženýrský tým jako „damage control“? Konfigurovatelné virtuální ovladače i-Toggles. Dotykový panel v centrální pozici palubní desky mírní zapeklitost klíčové obrazovky. Lze si na něm předvolit až deset zástupců pro přístup k oblíbeným funkcím. Ani zde ovšem odezva nedosahuje raketové rychlosti. Chuť si spravujeme u sedadel nastavitelných v deseti směrech s prestižní certifikací AGR, elektrickou bederní opěrkou a elektrickým nastavením sklonu sedáku. Na předních „pohovkách“ si nadto užíváme masážní vícebodovou funkci a pneumatickou výztuž bočního vedení. Musíme pět jedině ódy.
Za bezvadnou platí architektura středového tunelu, jenž zakřiveností připomíná šamšír, perskou šavli seldžucké provenience. Tunel stylově pokrývá slonovinový tepich. Smekáme a tleskáme zároveň za vagon odkládacích boxů. Pikolík by se zapotil, pakliže by zde probíhalo mistrovství Česka ve hře na schovávanou. Vše míněno jako kompliment.

Na pozici šoféra se sedí výtečně, identická slova trousí manželka coby spolujezdkyně. Též babička s dědou vrní ve druhé řadě blahem. Jen si korektně stěžují na atypické madlo dveří, s nímž se manipuluje přinejmenším zvláštně. Musíme jim dát za pravdu.
Císař mírnosti
Než zbaštíme úvodní kilometry, vypínáme zdlouhavě mašinerii asistentů. CarPlay chvíli běží a pak si v duchu Andalusie bere siestu. Pouštíme si Čestmíra Strakatého střídavě s albem Viktora Sheena, audiosystém Focal s výkonem 515 W ovšem nějak hapruje. Desítka reproduktorů se oddává zahálce, basy zní jako DJ Wich v O2 areně: podprůměrně.
V jícnu mild-hybridního peugeotu se vyvaluje 1.2litrový tříválec PureTech s maximálním výkonem 100 kilowatt a nejvyšším točivým momentem 230 Nm. Subvencuje ho elektromotor se silou 15,6 kW a točivým momentem 51 Nm. Do něj potomci Galů integrovali šestistupňový dvouspojkový automat. Kumulovaný výkon činí 107 kilowatt, respektive 145 koní.
„Pět tisíc osmička“ se umí vydráždit až k tempu 198 kilometrů za hodinu. Z nuly na sto dokluše za 11,3 vteřiny. Tisíc metrů s pevným startem protne za 33,6 sekundy. V městském karlínském provozu vozidlo vykazuje tichost jak eremité a cenobité. Kultivovaně se chová při dálničních transferech mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Jasně, při zuřivější akceleraci tříválec nepřeslechnete a jeho suverénnost se lehce rozplývá.

Co se týče kotoučových brzd s plovoucími třmeny, reagují krapet kousavě. Na druhou stranu jsme si na ně zvykli. Hybridní „pět nula nula osma“ chvatně filtruje malé až střední nerovnosti. Občas tuzemské asfaltové krátery ucítíte, což ale představuje denní chléb majority aut. V zatáčkách kolem Keprníku 1700 kilogramů těžké SUV působí sebejistě jako Jenifer Aniston na stříbrném plátně.
Princeznu a galon dukátů si zasluhuje kvalitní parkovací kamera. Na rozdíl od řady konkurentů ji můžeme vypnout, když už mažeme vpřed a potřebujeme se věnovat například navigaci. Cool je taktéž systém účinného řízení kvality vzduchu v kabině. Pročištění kokpitu je hotové raz dva.
Se sedmimístnou variantou troubilo auto spotřebu 7,2 litru. Nyní jsme odvaz posunuli o stupínek výše a francouzského džentlmena s nádrží o objemu 55 l jsme předali s bodovým ziskem 7,4 litru benzinu na sto kilometrů.
Závěr a cena
Na rodinné nechvátavé přesuny jde v případě modelu Peugeot 5008 GT Hybrid o skvělého partnera. Motory se pyšní distingovaným chováním, dokud tedy nezačnete dupat horlivěji na plynový pedál. To na vás tříválec rázem zakokrhá. Odhlučnění nicméně považujeme za šlechetně solidní.

Vzhledově nemůžeme prakticky nic vytýkat. Exteriér nás baví velice, zvlášť zóna světlometů s kresbou tří drápů. Naprosto fenomenální je dávkování světelného paprsku. Uvnitř zase kvitujeme levitující zaoblený displej. Jen jeho abnormální stratifikace zasluhuje minusové body.
Kardinální devizou pětimístné varianty je de luxe kufr s odnímatelnou přepážkou. Buď můžete využít dvojitou podlahu, nebo jít cestou jednolitého vyvýšeného prostoru. Po sklopení sedadel se nafoukne až na úctyhodnou hodnotu 2310 litrů, kde s nadsázkou převezete hrošíka liberijského.
Otazník plápolá nad trhavějšími brzdami a předržováním převodových stupňů. Během opravdu pichlavých průjezdů zákrutami řidiči dojde nesportovnější charakter vozu. Což není výtka, nýbrž holý fakt. Kapky kritiky však prší na poměrně frekventované vypadávání CarPlay.
V komparaci se sedmimístnou variantou se cenově nemění ani ň. V nejelementárnější výbavě Allure mild-hybridní model 5008 vychází na akčních 810 000 Kč. U výbavy Business vytáhnete z kapes 840 tisíc korun a naše recenzovaná top výbava GT stojí aktuálně 910 000 Kč.
Technické údaje
| Auto | Peugeot 5008 GT Hybrid 145 e-DCS6 |
| Motor | přeplňovaný zážehový tříválec + elektromotor |
| Objem válců | 1199 ccm |
| Plnění motoru | turbodmychadlo |
| Palivo | benzin + elektřina |
| Pohon | předních kol |
| Výkon | 100 kW / 136 koní (spalovací motor) + 15,6 kW / 21 koní (elektromotor) |
| Maximální kumulovaný výkon | 107 kW / 145 koní při 5500 ot/min |
| Maximální točivý moment | 230 Nm |
| Zrychlení 0–100 km/h | 11,3 s |
| Maximální rychlost | 198 km/h |
| Převodovka | 6° dvouspojková automatická |
| Spotřeba paliva (kombinovaná) | 5,7 l/100 km |
| Emise CO₂ | 130 g/km |
| Objem nádrže | 55 litrů |
| Délka | 4791 mm |
| Šířka | 1895 mm |
| Výška | 1694 mm |
| Rozvor | 2901 mm |
| Provozní hmotnost | 1700 kg |
| Objem zavazadlového prostoru | 994 / 2310 litrů |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek






