Vzpružený Opel Mokka zazvonil na redakční zvonek a my ho pustili dál. S benzinovým tříválcovým motorem, výkonem 100 kilowatt, šestistupňovým manuálem a opravdu hitovou cenovkou. Namotal si nás?
Vzpomínáme, jak Opel Mokka debutoval na autosalonu v Ženevě v roce 2012. Tehdy šlo o první kompaktní SUV značky. Vyráběl se nejprve v Jižní Koreji, načež se produkce stěhovala do Španělska a Ruska. A nešlo o propadák. Naopak. Do konce února 2013 získal 80 tisíc objednávek.
Coby milovníkům hipsterského espressa toniku a kávy obecně nám neuniká název Mokka, odkazující k zrníčkům kávovníku arabika: nezaměnitelného svým charakterem a globálním úspěchem. Dynamičnost, rafinovanost, sofistikovanost a energičnost. Tenhle ruksak pozitiv spojuje veleoblíbenou rostlinu z čeledi mořenovitých a model značky Opel. Dopijme šálek a vrhněme se na nejčerstvější kousek. Mokka se podává s triem pohonů, přičemž my koštujeme ryze spalovací variantu. Dále ve dvou výbavách a šestici barev karoserie. My budeme týden defilovat ve vitálním tyrkysovém až petrolejovém laku Tropikal. Ten umně rozžíná šeď mosteckých sídlišť.
A to nejen odstínem, ale komplexně impozantním designem. Facelift byl realizován pod heslem inteligentní subtilnost. I tak ale vůz působí ostřeji a sebevědoměji. Přední nárazník podstoupil aerodynamické cizelování bez mlhovek v dolní zóně, což zajišťuje ještě větší dominanci masce Vizor s inovovaným Blitz logem. Té je imanentní blok z trojlístku LED světlometů. Dodejme, že výborně fungujících. Hladký vyrýsovaný bok s absencí nadbytku vypadá čistě a spokojenost lineárně pádluje do zadní državy. Opět vertikální trio světlometů s jemně retušovaným nárazníkem: kombinace, jež nám velice imponuje. Co se týká exteriérových křivek a linek, de facto jde o bágl kladů. Tady nelze nechválit.

Pecka pro pygmeje
Naloďme se do interiérového kibucu. V elementární výbavě čekají na uživatele dva desetipalcové displeje. Na centrální dotykové obrazovce bezdrátově zrcadlíme CarPlay i Android Auto. Komunikace s chytrým telefonem je relativně kvapná. Obrazovku si načrtáváme dle svého gusta prostřednictvím widgetů. Grafika platí za standartní, jen reakce pokládáme za malátnější.
Hlavní displej navazuje na 10“ uniformní informační šoférský digitální štít. Ten je přehledně strukturovaný se všemi importantními údaji a solidním rozlišením. Sametovou dietu podstoupil počet tlačítek, meritorní čudlíky typu ovládání klimatizace však zůstávají.
Hanit si zaslouží extenzivní středová konzole, která opravdu nepříjemně tlačí do holeně. Obecně její konstrukce nám připadá minimálně podivná a odkládací boxy nedostatečné. Fanoušky Greenpeace jistojistě pohladí po duši, že veškeré interiérové tkaniny pochází z recyklovaných materiálů. Inženýrský tým interesantně zpracoval věnec, jenž v horním a dolním rajonu zploštil. Lahodně se dřepí v pohodlných sedadlech, z auta k tomu výtečně vidíme na pražský permanentně pulzující provoz.
Vypalme pár nábojů z kanonu kritiky. Ve druhé řadě detekujeme tak tristně málo místa, že bychom tam neposlali ani pedantského otčíma s protivnou macechou, ba ani věčně nespokojenou tchyni. My převáželi subtilní jedenáctiletá dvojčata a stejně kafrala, jak trpí.

Ani v zavazadelníku nehledejme důvod k odpalování ohňostrojů. Kufr s dvojitým dnem skýtá (pod)průměrných 350 litrů, po sklopení sedadel se nadme až na hodnotu 1105 l. Puberťákům často zavíráme ústa kvalitním audiosystémem. Jenže i ten řadíme spíše do kategorie „nic zvláštního se nestalo“. Basy zní rozbředle, rapové skladby ztrácí spodní tóny, kytary se „topí“.
Stabilita především
Do předvánočního shonu se pouštíme s bazálním přeplňovaným tříválcem 1.2 Turbo. Ten se tasí s maximálním výkonem 100 kilowatt, respektive 136 koňských sil. Kooperuje s manuální šestistupňovou převodovkou. Dráhy analyzujeme coby docela krátké a přesné. V ošemetném centru Děčína se s jiskřivou mokkou dobře manévruje, v nevyzpytatelných uličkách se chová obratně.
Z nuly na sto kilometrů se roztancovává za 8,9 sekundy, nejvýš dokáže pádit až 208 kilometrů v hodině. Ocenit musíme chování v zatáčkách Lužických hor, 1294 kilogramů vážící automobil s 16palcovými ocelovými ráfky se nenaklání a oficíruje s rozhodností Winstona Churchilla v době druhé světové války. I ve vyšším tempu se kocháme stabilitou, houpavost si dopřává šábes.
Na hladkém asfaltu zalilo náš románek s mokkou slunce. Když ale stojíme tváří v tvář realitě lounských okresech, obrana vůči nárazům rázem kapituluje. Podvozek spadá do tužšího koloritu, během loudání v blízkosti Pražského hradu nás zásah od retardéru občas nemine. Na dálnici D1 vykazuje motor dostatek síly k obligátnímu předjíždění, v konstantním rytmu chvalořečíme rovněž odhlučnění.

Když sadisticky dupneme na plynový pedál, tříválec se ozve svým syrovějším projevem. Na extra hrátky mokku nenarýsovali, na ostrově plynulosti se jí daří nejlépe. Nahlédnutím žíznivosti nám při ranním pondělním loučení svítila kombinovaná spotřeba 6,8 litru na sto kilometrů.
Závěr a cena
Občerstvený model Opel Mokka sice není tak návykový jako koka, suma sumárum se ovšem bavíme o esteticky povedeném vozu. Svým kalibrováním a agilitou se hodí do města, dynamikou nicméně nezklame ani na dálničním departmentu. Díky tužšímu naladění čelí s grácií serpentinám během grobiánských průletů. Což se však kompenzuje lehčími otřesy při rande s výmoly. Fantasticky vozidlu šlapou Intelli-Lux Matrix světlomety, jež v noci pečují o brilantní širokospektrální osvětlení silnice.
Achillovu patu tvoří středová konzole tlačící do řidičovy holenní kosti. V míru nejsme ani s chabým servisem reproduktorů, retardovanějšími replikami dotykového displeje a prostorem ve druhé řadě. Stop kálení, neboť jinak je s atraktivním vozem vše v pořádku a zájem tutově vzbudí.
A kolik za něj tradiční brand žádá? Podle nejaktuálnější brožury vychází námi recenzovaná motorizace s šestistupňovou manuální skříní ve výbavě Hit za akční cenu 469 990 Kč. Nadmíru lákavá nabídka! Nabitější výbava GS s identickým benzinovým derivátem pak stojí 529 990 korun.
Technické údaje:
| Auto: | Opel Mokka 1.2 Turbo 136 k |
| Motor: | zážehový tříválec |
| Objem válců: | 1199 ccm |
| Plnění motoru: | turbodmychadlo |
| Palivo: | benzin |
| Pohon: | předních kol |
| Maximální výkon: | 100 kW/ 136 koní při 5500 ot/min |
| Maximální točivý moment: | 230 Nm |
| Zrychlení 0-100 km/h: | 8,9 s |
| Maximální rychlost: | 208 km/h |
| Převodovka: | 6° manuální |
| Spotřeba paliva (kombinovaná): | 5,7 l/100 km |
| Emise CO2: | 129 g/km |
| Objem nádrže: | 44 l |
| Délka: | 4150 mm |
| Šířka: | 1787 mm |
| Výška: | 1535 mm |
| Rozvor: | 2557 mm |
| Provozní hmotnost: | 1294 kg |
| Objem zavazadlového prostoru: | 350/1105 litrů |
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek





