Test Opel Insignia 2,0 CDTi BiTurbo

Autor: Pavel Srp - 10. 6. 2014


Opel Insignia prošel před pár měsíci modernizací, při které se změnila velká spousta věcí. I když nejsou třeba na první pohled vidět, autu prospěly.

Změny se zaměřily nejen na exteriér, ale zejména na interiér. Takové drobnosti jako nové čalounění sedadel nebo jiný volant nejsou až tolik důležité. Tím hlavním, čeho si všimne každý „opelista“, je výrazně přepracovaný středový panel pozbývající onu typickou velkou spoustu tlačítek. Tu v nové Insignii může nahradit za příplatek až 8″ velký displej palubního systému IntelliLink. Nový palubní systém se dá ovládat několika způsoby, jedním z nich je touchpad za řadící pákou, druhým je klasické dotykové ovládání. Změny exteriéru se zaměřily na drobnosti tak, aby auto vypadalo moderněji.

test-opel-insignia-liftback-20-cdti-biturbo-p1

Po prvním testu, kdy jsme vyzkoušeli benzínovou novinku 1,6 SIDI, jsme k tomu druhému sáhli po nejsilnější naftové motorizaci se dvěma turby. Podle slov automobilky nejde prvoplánově o rychlejší provedení „jednoturbové nafty“, má jít o motor hodící se díky průběhu točivého momentu více k běžné jízdě. A pokud se na to díváme touto optikou, musíme dát automobilce za pravdu. Jen škoda, že i po faceliftu je motor vcelku hlučný.

Výkon naftového biturba je 143 kW/195 koní a točivý moment velmi slušných 400 Nm. K tomu mu dopomáhá dvojice nestejně velkých turbodmychadel, která mohou pracovat buď společně nebo každé zvlášť. Opel tvrdí, že už při 1 500 ot./min. je k dispozici 320 Nm točivého momentu, tedy celých 80 %. Oproti slabšímu naftovému motoru s jedním turbodmychadlem 2.0 CDTI (120 kW / 163 koní a 350 Nm) je BiTurbo mnohem pružnější, o 12 km/h rychlejší (230 km/h oproti 218 km/h) a spotřebuje jen nepatrně méně paliva, při normovaném cyklu je rozdíl 0,2 litru v kombinovaném režimu.

test-opel-insignia-liftback-20-cdti-biturbo-p3

Díky stále vysoké, ačkoliv po faceliftu o pár desítek kilogramů nižší, pohotovostní hmotnosti (1 741 kg), není spotřeba žádným zázračným číslem. Reálné hodnoty se nejčastěji pohybují mezi 7 a 9 litry na 100 ujetých kilometrů (podle toho, jak těžkou máte nohu), což není úplně málo, navíc ve srovnání s udávanými hodnotami – 6,1 (město) / 4,2 (mimo město) / 4,9 (kombinovaná) l/100 km…

Je neskutečné, jak funguje podvozek. I když Insignia obouvá obrovská 20″ kola s velmi nízkým profilem pneumatik, dokáže být neuvěřitelně pohodlná. Adaptivní tlumiče příplatkového podvozku FlexRide mají tři režimy: normální, SPORT a TOUR. V režimu TOUR dokáže auto vyžehlit i některé kanály či větší nerovnosti tak, že byste 20″ kola zcela jistě netipovali. Na SPORT zase umí být Insignia příjemně tvrdá, sportovní náčiní to ale ani tak není. Těžký předek táhne auto ven ze zatáčky.

Jak je Insignia zvenku velká, tak je uvnitř malá. Je to přesný opak některých miniaut, která jsou zvenku malá, ale uvnitř nabízejí prostoru nečekaně hodně. Neznamená to ale, že byste v Insignii měli pocit stísněnosti. Jen si nemůžete vyskakovat tak jako třeba ve Volkswagenu Passat.

test-opel-insignia-liftback-20-cdti-biturbo-p2

Naprosto perfektní jsou sedadla, zejména ta přední. Sedadlo řidiče je seřiditelné v osmi směrech a nabízí také nastavitelnou délku sedáku. Jsou neskutečně pohodlná a přitom dokáží tělo podržet při sportovnější jízdě. Malinko nešikovná je loketní opěrka. Ta je krátká, nedá se nastavit a spolujezdec si nemá kam odložit loket, protože na jeho straně je loketní opěrka „vybraná“ díky úložnému prostoru. Stejně rozmrzelý jsem i z ovládání klimatizace a teploty. Opel si místo klasických tlačítek nebo koleček přichystal dotykový systém. I když je jednodušší než například v Peugeotu 308 nebo Citroenu C4 Picasso, kde se musíte proklikat do toho správného MENU, často se vám stane, že teplotu nezměníte na poprvé.

Nestává se často, aby automobilka nabízela pro své modely hned tři karosářské varianty, ale Opel to tak v případě modelu Insignia má. Vybírat lze mezi klasickým sedanem, provedením liftback (Opel ji označuje jako hatchback) s otevíracími pátými dveřmi včetně okna podobně jako to má Škoda Octavia, a nebo mezi klasickým kombíkem.

Je škoda, že Opel přifaceliftu Insignie neřešil samotnou kultivovanost a hlučnost motoru, která autu přidává nejvíc pomyslných trestných bodů, ale pokud se od toho odprostíme, auto je po faceliftu o poznání lepší. Vypadá svěže, je pohodlné a navíc není za určitých okolností úplně drahé. Základní (akční) cena je 517 900 Kč, testované provedení 2,0 CDTI BiTurbo ve výbavě Cosmo stojí bez příplatků (akčních) 757 900 Kč, testovaný kousek o pár desítek tisíc překročil hranici milionu Kč.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Insignia
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 956 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,přední kola
Výkon:,143 kW/195 koní v 4 000 ot./min
Točivý moment:,400 Nm
Zrychlení 0-100 km/h:,8.7 s
Maximální rychlost:,230 km/h
Převodovka:,šestistupňová manuální
Spotřeba paliva (l/100 km):,6.1 / 4.2 / 4.9
Délka:,4 842 mm
Šířka:,1 856 mm
Výška:,1 498 mm
Rozvor:,2 737 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 741 kg
Objem zavazadlového prostoru:,530 / 1 470 litrů
Ceník:,k nahlédnutí tady
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru