test-opel-corsa-1-2-hybrid-edct6-2025

Test Opel Corsa 1.2 Hybrid eDCT6 | 2025

Autor: Tomáš Hadač - Foto: Tomáš Hadač - 6. 7. 2025


Dnes si bereme do parády aktuálně osmý nejprodávanější model na evropském kontinentu. Kdo si to sebejistě cupitá na scénu? Opel Corsa. S mild-hybridním pohonem a v nadupané výbavě GS.

Nezaměnitelný sebevědomý pidižvík, tak ho popisuje přítelkyně. A našlapuje relativně blízko terči pravdy. Astra vykazuje šmrnc už pěknou řádku let. Vždyť tu s námi sdílí svět od prvního srpna roku 1991.

My před sebou vítáme nejnovější Opel Corsa pro modelový rok 2025. V šatech, respektive intenzivním metalickém červeném laku Kardio za 13 000 korun, evokujícím vitalitu a energii. V kombu s kontrastní černou střechou a magickou maskou Vizor je k nakousnutí jak čokoládový dort s lesním ovocem. Ostatně odstín obou pochutin je podobný.

Předním partiím vévodí břitké linie kapoty a denního svícení s emblémem blesku v centrální pozici. Nárazník hodnotíme jako příjemně drze tvarovaný, s masivními nasávacími otvory v uhlově černém nádechu.

Řezaný charakter navazuje při průzkumu bočního profilu díky výraznějšímu sklonu C-sloupku. Zadní uzounké LED světlomety s decentním spoilerem poté tvoří přirozenou vizuální osu, kterou šikovní inženýři navrhli v duchu kompasu.

Jen maličkosti

Exteriér by si v soutěži krásy odnesl jistojistě pohár. A co vnitřek? Opelový nešvar často představoval středový tunel mačkající do kolene. Zásluhou zapuštěné architektury konzole tenhle trabl mizí.

test-opel-corsa-1-2-hybrid-edct6-2025-6

Prsty se mazlíme s padnoucím věncem, uvelebujeme se do sportovně laděných sedadel s motivem pomyslné „silnice“ uprostřed, točíme klíčkem a vrháme se do naší veleoblíbené činnosti: bezdrátové projekci chytrého mobilu. Apple CarPlay i Android Auto navazují komunikaci střelhbitě.

Navzdory poměrné drobnosti corsy si šofér užívá dostatek místa. Tristnější situace drží otěže vzadu, kde babička s dědou žehrají na to, že se zde mačkají jak delikventi v káznici ve filipínské Manile. A pokud se převalíme o kus dál, v zavazadelníku na nás čeká spíše průměrných 309 litrů, respektive 1081 l se sklopenými sedadly.

Koukáme se do chřtánu digitálnímu přístrojovému štítu, jenž je německy precizní a přehledný. Naopak desetipalcová obrazovka infotainmentu v našem konkrétním případě nedosahuje zázračného rozlišení. Jako by nás kvalitou lehce zasouvala do roku 2011 do displejů mobilů Nokia. Identické to je s reakcemi, jež jsou vláčné jako outloni.

Za pochvalu nicméně stojí výskyt několika fyzických tlačítek. Regulace teploty nebo nastavení hlasitosti jsou tak snadné, jako si anonymně prdnout v davu na demonstraci. Obecně ergonomii astry se nedá téměř co vytknout. Nevíte přesně proč, ale všechno tady šlape jak servis v síti hotelů Kempinski.

Během tropické noci fungují výtečně světlomety LED Matrix, složené ze čtrnácti segmentů. Úsměv na tváři zůstává také u fungování pokročilých asistentů: od automatického nouzového brzdění přes načítání dopravních značek až po monitorování slepého úhlu.

Fantastická převodovka

Námi recenzovaný drobek pohání přeplňovaný zážehový tříválec o výkonu 136 koní, jemuž dělá sparingpartnera synchronní elektromotor s výkonem 21 kilowatt. Systémový maximální výkon činí 107 kW, respektive 145 koní. Přičemž inovovaná elektronická dvouspojková převodovka je přímo integrovaná do předního elektromotoru. Šestistupňový automat kope převody naprosto ladně jako Antonín Panenka penalty. Žádná zpoždění, žádné trhání.

test-opel-corsa-1-2-hybrid-edct6-2025-17

Při popojíždění kvůli blokaci squatterů v Papírenské ulici na Praze 6 umí hatchback dokonce polykat metry čistě na elektřinu. Podle propagačních deklarací údajně až do tempa 30 km/h. Když už jsme u úspory energie (planety) – převodovka při zpomalování umožňuje aktivní rekuperaci, čímž de facto dobíjí 48V lithium-iontovou baterii.

Proboxovat se dokáže hezoun až na tempo 210 kilometrů za hodinu. Na D7 směrem na Chomutov jsme se prohnali kolem ostatních účastníků provozu v levém pruhu s až překvapivou lehkostí. Z „nuly na sto“ protínáme pomyslnou pásku na letišti v Panenském Týnci za 7,9 vteřiny. Povětšinou se kutálíme v „eco“ nebo „normal“ módu, u corsy ovšem dává ratio prubnout rovněž sportovní režim.

Opel Corsa platí za skvělou zlatou střední cestu v mnoha ohledech. Ať již skloubením modernosti a tradičních řešení v designu i technologiích nebo právě při jízdních vlastnostech. Pakliže chvátáte na životně důležitou „schůzku“ za dychtivou milenkou, díky hbitosti vozidla ji stihnete. Pokud si vyrazíte s chotí a dětmi na rodinnou idylu na Klínovec či slunnou Korsiku a hlídáte každičký decilitr, corsa vás nezradí.

V nezdravě parném podnebí jsme završili letní šestidenní flirt se spotřebou 5,6 litru vypitého benzinu. A to může být corsa daleko méně hýřivější, jestliže se budete chovat hypersenzitivně k pedálům. Pročež hranice pěti litrů není nerealistický cíl.

Závěr a cena

Trávit hodiny s německým mild-hybridním mrňousem bylo stejně osvěžující jako ranní ledová sprcha. Červenočerná laková róba, opravdu přenádherný předek, vynikající světlomety, promyšlený pintlich interiér se skvělým přístrojovým štítem a můžeme pokračovat do aleluja.

Samozřejmě však musíme zavítat i do kritičtějších luhů a hájů. První bod obžaloby se týká nedostatečného prostoru na zadních sedadlech. Načež bod dva slabé dotykové obrazovky. A konečně bod tři průměrnějšího kufru.

test-opel-corsa-1-2-hybrid-edct6-2025-24

Nyní si bere zpět slovo obhajoba, jež má královsky nabito. Corsa disponuje opravdu výbornou převodovkou, jež absolutně nikdy nezaslechla pojem cukání. K tomu připočtěme bravurní manévrovatelnost, famózní čilost, zatáčky nevyjímaje a žíznivost, která potěší peněženky od Aše až po Košice.

Menší otazník se vznáší nad podvozkem. Na šestnáctipalcových discích detekujeme chování corsy jako tužší. Nám to však šmakuje. S obligátními nástrahy tuzemských asfaltek si 4061 milimetrů dlouhý vůz umí poradit bez potíží a potu.

Jukněme do ceníků. Dle nejaktuálnější nabídky z poloviny dubna lze sehnat nejlevněji corsu za akčních 399 990 Kč. To se bavíme o motorizaci 1.2 Turbo s výkonem 74 kW kooperující se šestistupňovým manuálem a basic výbavě Edition.

V případě hybridního derivátu 1.2 Turbo s výkonem 110 koní, šestistupňovou automatickou převodovkou a výbavou Edition penetrujeme cenovou hladinu 479 990 korun.

Pakliže se teleportujeme na planetu prémiově-sportovní výbavy GS, nejdostupnější hybridní corsa stojí po všech zvýhodněních 519 990 Kč. Nominálně popisujeme šestistupňový automat s výkonem sto deset koňských sil.

Co si uživatel vlastně vychutná jako bonus s „gées“ paketem? Šestnáctipalcové dvoubarevné broušené ráfky z černých slitin, sportovní podvozek, sedačky a pedály, 130° zadní parkovací kameru, hlídání slepého úhlu, 7″ digitální informační displej řidiče, černou střechu a čalounění stropu nebo LED zadní světla. Náš nejvymakanější GS pašák se systémovým výkonem 145 koní po slevových dietách ulehčí bankovnímu účtu o 559 990 korun.

Technické údaje

ParametrHodnota
AutoOpel Corsa 1.2 Hybrid eDCT6 (2025)
MotorZážehový řadový tříválec + synchronní elektromotor s permanentním magnetem
Objem válců1199 ccm
Plnění motoruTurbodmychadlo
PalivoBenzin + elektřina
PohonPředních kol
Výkon100 kW / 136 koní (spalovací motor) + 21 kW / 28 koní (elektromotor)
Maximální souhrnný výkon107 kW / 145 koní při 5500 ot/min
Maximální točivý moment230 Nm
Zrychlení 0–100 km/h7,9 s
Maximální rychlost210 km/h
Převodovka6° dvouspojková automatická
Spotřeba paliva (kombinovaná)4,7 l/100 km
Emise CO₂105 g/km
Objem nádrže44 l
Délka4061 mm
Šířka1765 mm (bez zrcátek)
Výška1435 mm
Rozvor2538 mm
Provozní hmotnost1267 kg
Objem zavazadlového prostoru309 / 1081 l
Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru