Test Opel Astra 1.2 Turbo (2022)

Test Opel Astra 1.2 Turbo (2022)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 11. 12. 2022


Nová generace Opelu Astra přijela se stejným základem jako má Peugeot 308, ale německá automobilka si jej poměrně výrazně upravila. Astru nové generace jsme vyzkoušeli s benzinovým tříválcem 1,2 Turbo.

Design se povedl

Nejnovější modely Opelu dostávají nový designový jazyk, který je inspirován konceptem Opel Vizor. Mají ostré tvary světlometů a jejich grafiky denního svícení. Stejně tak mají poměrně přímočaré tvary karoserie bez zbytečných kudrlinek. Nové Opely jsou jednoduché a čisté a Astra není výjimkou. Peugeot 308 byste v ní, navzdory stejnému základu v podobě platformy EMP2, hledali složitě. Karoserie je přepracovaná, úplně jiné jsou přední i zadní části auta, ale i kabina.

V interiéru sází Astra – na rozdíl právě od tři sta osmičky – na fyzická tlačítka a ovladače, kterými se ovládají ty hodně a často používané funkce jako například topení a klimatizace (teplota i intenzita větráku, de/aktivace klimatizace), vnitřní cirkulace vzduchu, odmlžení čelního skla či vyhřívání toho zadního. Tlačítka jsou i pro vyhřívání čelního skla, vyhřívání předních sedadel a volantu anebo přístup do Menu infotainmentu. Ten naopak výchozí francouzský model nezapře. Jeho grafika je téměř nezměněná, stejně jako samotné fungování. Některé funkce lze najít jednoduše a rychle, jindy ovšem budete chvíli tápat a v Menu je hledat. Mimochodem, pro hlasitost infotainmentu je ovšem u Astry klasické otočné kolečko. Za tohle má Opel Astra rozhodně palec nahoru.

Test Opel Astra 1.2 Turbo (2022)

Astra má i úplně jinou palubní desku, na rozdíl od Peugeotu nepoužívá tzv. i-Cockpit, ale klasické řešení, kdy jsou „budíky“ na tradičním místě za volantem. V nejvyšší výbavě si můžete připlatit za head-up displej. Specificky tvarovaný je volant, na němž jsou také fyzická tlačítka, a ve spodní části jen tenké ramínko. Podobný motiv se objevuje i u třetího brzdového světla, které je umístěno na výšku, a je také poměrně úzké.


TIP: Chtěli byste toto nebo jiné auto na operativní leasing? Podívejte se na ty nejlepší a nejvýhodnější nabídky:

Chci operativní leasing!


Benzin? Cokoliv, když to bude tříválec

Pohled do ceníku nového Opelu Astra prozradí, že nabídka motorizací je docela rozmanitá. Vybírat lze z benzinových a naftových motorizací, ale sáhnout můžete i po plug-in hybridu. V případě těch benzinových jde ve všech případech jen o tříválec 1,2 Turbo. Nabízí se ve dvou výkonových verzích s 81 kW/110 koňmi nebo s 96 kW/130 koňmi. Obě dvě verze jsou standardně spojeny s manuální šestistupňovou převodovkou, tu výkonnější lze zkombinovat také s 8stupňovou automatickou převodovkou.

Do testu se dostala výkonnější z verzí, která byla spojena s manuálním šestikvaltem. Že jde o tříválec podle zvuku poznáte, ale jeho dynamika je velmi slušná. 130 koní a 230 Nm nemá s autem vážícím přes 1,3 tuny žádný problém. Technické údaje slibují zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,7 sekundy a maximální rychlost 210 km/h, ale Astra potěší zejména pružností nad 1500 ot./min. Nakonec, motor může řidič díky manuální převodovce držet v otáčkách, kde bude mít dostatek točivého momentu i výkonu. Předjet na okresní silnici pomalejší auto se rozhodně nebudete muset bát, stejně tak jako jízdy po dálnici i s naloženým autem.

Test Opel Astra 1.2 Turbo (2022)

Při klidné jízdě o motoru skoro nevíte, překvapí také spotřebou paliva. S lehkou nohou se bez problémů dostanete pod 6 litrů na 100 km. Při běžném tempu, kdy nebudete na plynový pedál za všech okolností úplně opatrní, se budete pohybovat mezi 6 a 7 l/100 km. Objem nádrže je 52 litrů, takže to vystačí na docela slušný akční rádius.

Astra je komfortní

Podvozek je u nového Opelu Astra naladěn spíše komfortněji, to se oproti předchozí generaci vlastně nijak výrazně nezměnilo. Testovaný bílý hatchback jezdil na 17″ kolech se zimními pneumatikami s rozměrem 225/45 R17. Podvozek byl u našeho kousku s neadaptivními tlumiči. Překvapí kvalitou jízdy na nekvalitní silnici, kde neodskakuje, ale zároveň překvapivě dobře tlumí. Naopak na kvalitní okresce, kde by se dalo i díky agilním reakcím předku dobře svézt, objevíte docela velké náklony karoserie. Neznamená to ovšem, že by se snad nedalo zatáčkami projíždět svižně, Astře to jde lépe než 308…

Komfortní jsou nakonec i přední sedadla, na nichž si řidičskou pozici naleznete prakticky hned a zcela bez problémů. Potěší, že i v současné generaci jde o sedadla s certifikací AGR, tedy ortopedická. Sedí se v nich opravdu parádně a mají i dostatečné boční vedení. Samozřejmostí je fakt, že mohou být vyhřívaná (odvětrávání a masáž jim ovšem chybí).

Test Opel Astra 1.2 Turbo (2022)

Závěr a cena

Opel Astra je v nové generací pěkným autem, které jasně zapadá do rodiny Opel. Stojí na stejném základu jako Peugeot 308, ale přesto jde o docela rozdílné auto, kterému v Německu vtiskli vlastní identitu i naladění. Že jsou v něm francouzské geny přesto poznáme například na klíči, který je původem z Peugeotu, nebo na infotainmentu či některých zvucích a tlačítkách v kabině.

Hatchback s výkonnějším z benzinových tříválců ale nejezdí vůbec špatně. Důraz klade zejména na komfort, čemuž odpovídá zejména měkčí a houpavější podvozek. V kabině je při klidné jízdě docela klid, jakmile ale „zatopíte pod kotlem“ a budete benzinový tříválec vytáčet, jeho zvuk se do kabiny dostane výrazněji. Potěší, že mu nechybí výkon a auto je s ním překvapivě agilní, stejně jako to, že nabídne příznivou spotřebu paliva.

A co prozradí pohled do ceníku? Nejlevnější Opel Astra startuje na akčních 549 990 Kč, za což dostanete základní výbavu Edition s motorem 1,2 Turbo 81 kW. Testovaná verze ve výbavě Elegance se silnějším 96kW tříválcem vyjde minimálně na akčních 629 990 Kč, za automat připlatíte dalších 50 tisíc korun.

Technické údaje:

Auto:

Opel Astra 1.2 Turbo (2022)

Motor:

řadový tříválec

Objem válců:

1199 ccm

Plnění motoru:

turbodmychadlo

Palivo:

benzin

Pohon:

předních kol

Výkon:

96 kW/130 koní při 5500 ot./min

Točivý moment:

230 Nm při 1750 ot./min

Zrychlení 0-100 km/h:

9.7 s

Maximální rychlost:

210 km/h

Převodovka:

6° manuální

Spotřeba paliva (kombinovaná):

5.7 – 5.5 l/100 km

Emise CO2:

128 – 123 g/km

Objem nádrže:

52 litrů

Délka:

4374 mm

Šířka:

2062 mm

Výška:

1441 mm

Rozvor:

2675 mm

Provozní hmotnost:

1341 kg

Objem zavazadlového prostoru:

422 / 1339 litrů


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru